Zegeltjesbedrijf Brandloyalty te koop

Jordi Smit
Brandloyalty staat te koop, zo melden ingewijden maandag aan het Financieel Dagblad. De verkoop bevindt zich echter nog wel in de beginfase.

Verkoopproces

Verschillende bronnen melden namelijk dat er nog geen bank is aangesteld om het verkoopproces te reguleren. Het is bovendien nog onduidelijk wat er wordt gevraagd voor het Bossche Brandloyalty. Eerder werd het bedrijf nog verkocht voor ongeveer een miljard euro.

LEES OOK: Discriminatie bij sollicitaties nog aanwezig

Oprichter Brandloyalty

Robert van der Wallen, de oprichter van Brandloyalty, verkocht het bedrijf vijf jaar geleden voor dit bedrag. Destijds was de Amerikaanse investeringsmaatschappij ADS degene die het bedrijf overnam. Volgens het Financieel Dagblad is de kans niet groot dat hij het bedrijf zal terugkopen.

Brandloyalty

Brandloyalty is het bedrijf achter voetbalplaatjes en spaarzegels. De organisatie zit achter promotieacties voor onder meer supermarkten, waarbij klanten spaarzegels en voetbalkaarten kunnen sparen. Het bedrijf heeft 700 mensen werken en is aanwezig in 25 verschillende landen.

afbeelding van Jordi Smit
Door: Jordi Smit

Jordi Smit | Redacteur

Bekijk alle artikelen van Jordi