Waarom sim only de beste keuze is voor zakelijke telefoons voor personeel

Waarom sim only de beste keuze is voor zakelijke telefoons voor personeel

Redactie Baaz

Je wilt dat je personeel goed bereikbaar is. Voor klanten, voor collega’s en voor jou als baas natuurlijk. Op kantoor is dat geen probleem, maar tegenwoordig wordt er steeds meer hybride gewerkt. Daarnaast kunnen medewerkers natuurlijk ook een afspraak buiten de deur hebben voor het werk. Je kunt niet verwachten dat ze hun persoonlijke telefoonabonnement inzetten voor de zaak, dus moet je ze voorzien van een zakelijke telefoon. We bespreken waarom daarbij een sim only abonnement de beste keuze is.

Kortere looptijden

Tegenwoordig is het bijzonder als mensen loyaal blijven aan een bedrijf of organisatie. De doorloop is groot en werkgevers hebben vaak moeite om vacatures vervuld te krijgen. Met het ook op dat hoge verloop, is het prettig om niet lang vast te zitten aan telefoonabonnementen voor medewerkers. Hoe korter de looptijden, des te schaalbaarder het is en des te kleiner de kans dat je doorbetaalt voor een telefoonabonnement dat niet meer gebruikt wordt omdat de medewerker in kwestie al weg is. Bij sim only abonnementen zijn veel kortere looptijden mogelijk dan bij telefoonabonnementen met toestel. Het is zelfs mogelijk om een sim only abonnement te nemen dat vanaf het eerste moment al maandelijks opzegbaar is.

Goedkopere aanbieders

Als je kiest voor sim only, gaat er ook een wereld aan kleinere aanbieders voor je open die zich hoofdzakelijk daarop richten. Dit zijn aanbieders met lage overheadkosten die geen eigen telefoonnetwerk beheren, maar betalen om gebruik te kunnen maken van een van de grote telefoonnetwerken in Nederland. Dat vertaalt zich in lagere prijzen voor de belbundels. Zeker als je op grote schaal voor telefoonabonnementen voor medewerkers moet zorgen, is het prettig om de kosten laag te kunnen houden. 

Geen onnodige kosten voor nieuw toestel

Smartphones kunnen over het algemeen zeker drie tot vijf jaar mee. Bij veel telefoonabonnement met toestel ben je echter na twee jaar alweer toe aan een nieuwe smartphone. Die telefoon is niet gratis, want die betaal je af middels de maandelijkse abonnementskosten. Maar waarom zou je elke twee jaar weer nieuwe telefoons aanschaffen als de oude toestellen nog gewoon mee kunnen? Dat is eigenlijk verspild geld, want de oude toestellen verdwijnen dan in de la. Neem gewoon een sim only abonnement en blijf het oude toestel gebruiken tot hij écht aan vervanging toe is.

Nieuwe toestellen goedkoper aanschaffen

Zijn er inderdaad een of meerdere zakelijke smartphones aan vervanging toe? Deze kun je dan gewoon tijdens de looptijd van je sim only abonnement zelf ‘los’ aanschaffen. Zoek naar de goedkoopste betrouwbare aanbieder van het gewenste model en je zult tientallen euro’s besparen in vergelijking met wanneer je het toestel bij een abonnement genomen had. Je moet dan wel in één keer afrekenen, maar een dergelijke investering is voor bedrijven vaak minder een probleem dan voor particulieren. Bovendien zijn het zakelijke kosten die op te voeren zijn voor de belasting.

Sim only is dus de beste keuze voor zakelijke telefoons voor je. Het stelt je in staat om de telefoonabonnementen van je personeel af te stemmen op de behoeften van je bedrijf, terwijl je tegelijkertijd kosten bespaart en volledige controle behoudt. Door te kiezen voor zakelijke smartphones met sim only abonnementen maak je een slimme zakelijke beslissing die de efficiëntie, flexibiliteit en connectiviteit binnen je bedrijf verbetert.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie