ULTRAVIOLET GROUP B.V. haalt 1,6 miljoen op bij Orange Wings Investments

ULTRAVIOLET GROUP B.V. haalt 1,6 miljoen op bij Orange Wings Investments

Redactie Baaz
ULTRAVIOLET GROUP B.V., bekend van het luxe lingeriemerk ULTRAVIOLET dat in 2016 opgericht is door CEO Annique van der Zande, heeft een investering van 1.6 miljoen euro opgehaald bij business entrepreneur Shawn Harris van Orange Wings Investments.

Het investeringsgeld zal voornamelijk gebruikt worden voor verdere internationale expansie en naamsbekendheid van ULTRAVIOLET, groei van het sisterbrand SAPPH, de lancering van ULTRAMAN en de opening van nieuwe brandstores.

In 2020 is SAPPH onderdeel geworden van de ULTRAVIOLET GROUP en heeft er een grote reorganisatie binnen het merk plaatsgevonden. De focus is volledig overgegaan op merkbeleving; om het merk en de organisatie klaar te maken voor groei de komende jaren. Zo zijn alle outlet winkels gesloten en daar zijn full price brandstores voor terug gekomen. In 2021 en 2022 heeft ULTRAVIOLET GROUP B.V. geïnvesteerd in een eigen warehouse, op deze manier kan kwaliteit en persoonlijke aandacht voor iedere bestelling gegarandeerd worden. Daarnaast is er geïnvesteerd in een nieuw ERP-systeem en het webshop platform is verbeterd.

Internationale expansie; groeimogelijkheden Europese en MENA markten

Het investeringsgeld van Orange Wings zal vooral gebruikt worden voor de groei van SAPPH en ULTRAVIOLET en de lancering van ULTRAMAN. ULTRAMAN komt in mei op de markt en omvat een luxe bodywear collectie voor heren, geïnspireerd op invloeden uit Hawaï met een exotische, krachtige vibe. Er zijn grote plannen voor de groei op zowel B2C vlak met uitbreiding van webshops in meerdere landen waaronder de MENA regio. Vanaf april zal er een volledige Arabische webshop en operatie live gaan in 7 Arabisch sprekende landen, ook de Franse webshops en de lancering voor de UK en USA staan voor dit jaar op de planning. Voor de komende jaren staat ook de opening van nog 7 brandstores op de agenda. 

“Met de investering van Orange Wings Investments worden een aantal langgekoesterde dromen waar; drie labels waarvan eindelijk een eigen heren underwear lijn. Daarnaast kunnen de groeiplannen zorgen voor nog meer fysieke verkooppunten, zoals de nieuwe brandstore in Antwerpen en een pop-up in Amsterdam. De strategische ambities zijn groot; zo zie ik graag de omzet verdubbelen in 2023. Daarom ligt de focus op het overbrengen van de merkmissie en beleving van SAPPH en ULTRAVIOLET, door middel van het uitbreiden van onze retail activiteiten, zodat de merken meer zichtbaarheid gaan krijgen onder de consument. Wij willen laten zien dat een luxe uitstraling met prachtige producten en groot maatbereik ook voor een betaalbare prijs mogelijk is en dat de aankoop ervaring waarbij de juiste productkeuze voor de klant centraal komt te staan.” - aldus Annique van der Zande. 

Shawn Harris van Orange Wings Investments reageert: “Annique is zeer getalenteerd en kent de lingeriebranche door en door. Ze heeft aan alle kanten gewerkt van productie in Azië, heeft teams geleid in grote multinationals en runt sinds een paar jaar haar eigen bedrijf. Ik kijk er ontzettend naar uit om samen te werken en met de steun van Orange Wings Investments haar drie merken sterk neer te zetten en vleugels te geven. 

De brandstore in Antwerpen opent 17 maart in de Leopoldstraat pal naast het luxe Botanic Sanctuary Hotel. Op 18 maart opent een pop-up op het Rokin in Amsterdam, in het gebouw bij Adyen. 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie