Toyota Hybrid upgrade: zuiniger en comfortabeler rijden zonder meerprijs

Toyota Hybrid upgrade: zuiniger en comfortabeler rijden zonder meerprijs

Redactie Baaz

Toyota maakt de aanschaf van zijn populaire hybridemodellen extra aantrekkelijk door tijdelijk de meerprijs in vergelijking tot een benzineversie voor zijn rekening te nemen. Wie een Toyota met benzinemotor aanschaft, kan dus zonder ook maar iets bij te betalen voor een extra zuinige en complete (want: standaard automaat) Toyota Hybrid kiezen. Het voordeel loopt op tot 2.500 euro.

Met de gratis Hybrid upgrade kan de consument kiezen uit de volgende Toyota hybridemodellen: Yaris Hybrid, Corolla Hybrid (Hatchback, Touring Sports en Sedan), Toyota C-HR Hybrid, RAV4 Hybrid en Camry Hybrid. Wie kiest voor de Toyota C-HR Hybrid of Corolla Hybrid profiteert van 1.800 tot 2.500 euro voordeel. Het voordeel op de Toyota Yaris – pas uitgeroepen tot Europese Auto van het Jaar 2021 – bedraagt 2.000 tot 2.200 euro. De zakelijke rijder die hierbij voor een Business Edition kiest – een uitvoering die sowieso al een relatief lage fiscale waarde heeft – profiteert hierdoor van een nog aantrekkelijkere fiscale bijtelling.

Tot 50 procent van de rijtijd elektrisch

Veel consumenten vinden een volledig elektrische auto nog te duur om aan te schaffen en de actieradius ervan onvoldoende (bron: ANWB, Elektrisch Rijden Monitor 2020). Een Toyota Hybrid is voor meer consumenten betaalbaar, heeft een actieradius die vergelijkbaar is met die van een benzineauto en rijdt tot 50 procent van de rijtijd elektrisch. De consument profiteert daarbij van extra comfort in de vorm van een standaard automaat, een gunstig verbruik – de Yaris Hybrid kent bijvoorbeeld een gecombineerd WLTP-verbruik van 3,8 l/100 km – en een uiterst soepele, stille rijervaring.

Grootste aanbod aan hybridemodellen

Hybride zit diepgeworteld in het Toyota DNA. Al in 1997 introduceerde Toyota de eerste in massa geproduceerde hybrideauto, de Toyota Prius. Sindsdien heeft Toyota de technologie verder ontwikkeld en verfijnd. Wereldwijd zijn door Toyota Motor Corporation al meer dan 17 miljoen auto’s op de markt gebracht met deze aandrijving. En Toyota heeft het grootste aanbod aan efficiënte hybridemodellen op de markt. Al sinds het debuut van de eerste generatie Prius is het doel van Toyota om hybride rijden voor zoveel mogelijk consumenten toegankelijk te maken en zo mee te helpen aan de uitstootreductie van CO2. De gratis Hybrid upgrade sluit hierop naadloos aan.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie