Thermotraffic kiest GrassGreener voor werving topfunctie

Redactie Baaz

Internationaal transportbedrijf Thermotraffic bv uit Rotterdam heeft executive search en interim-bureau GrassGreener Europe ingeschakeld voor de werving en selectie van zijn nieuwe General Manager Operations. De succesvolle samenwerking met GrassGreener is voor Thermotraffic aanleiding om nu ook al een tweede positie uit te zetten bij het bureau uit Roosendaal.

“Wij laten de werving en selectie in de regel over aan ons eigen HR-bureau”, zegt Rob Haesakkers, Managing Director van Thermotraffic. “Dit keer waren wij op zoek naar een General Manager Operations, die nog zou moeten doorgroeien naar meer verantwoordelijkheden. Voor zo’n cruciale functie in onze organisatie wilden we niet slechts selecteren op cv en eerste indruk, maar iemand kiezen op persoonlijkheid en match met de rest van het team.”

Hiring- en firing-criteria

Veel wervingsbureaus richten zich vooral op de indrukken tijdens de eerste gesprekken en het cv. Dit leidt niet automatisch tot selectie van de beste kandidaat voor de functie, het team en de organisatie. GrassGreener Europe kijkt daarom niet naar de redenen om iemand aan te nemen, maar naar de criteria waardoor arbeidsrelaties fout lopen. Niet de ‘hiring’-criteria, maar de ‘firing’-criteria. Medewerkers verlaten bijna nooit een organisatie om hun cv, maar wel om hun persoonlijkheid, manier van werken en klik met de collega’s.

Duidelijk traject

Thermotraffic bv is een internationaal transportbedrijf gespecialiseerd in temperatuurgecontroleerd vervoer. Het hoofdkantoor is gevestigd in Rotterdam. Daarnaast zijn er vestigingen in Venlo, Antwerpen en Tilbury (VK) en is het bedrijf vertegenwoordigd in de belangrijkste Europese havens. Haesakkers: “GrassGreener begreep heel goed wat voor organisatie we zijn en wat we nodig hadden. Het traject zelf was heel duidelijk en goed. Het is de investering absoluut waard. Zeker als je bedenkt wat het kost als je iemand kiest die wel de juiste papieren en ervaring heeft, maar totaal niet bij de organisatie past. Dan verlies je tijd en een klein kapitaal aan salariskosten.” Inmiddels heeft Thermotraffic voor de werving en selectie van nog een managementfunctie opnieuw GrassGreener Europe ingezet.
 

afbeelding van Redactie Baaz

Redactie Baaz | Redactie

Bekijk alle artikelen vanRedactie