SportsLink lanceert het LinkedIn voor de sportwereld

SportsLink lanceert het LinkedIn voor de sportwereld

Redactie Baaz

Afgelopen zaterdag tijdens een presentatie bij WePadel in Haarlem werd SportsLink, het nieuwe en unieke online platform voor de sportwereld, gelanceerd. Op SportsLink kunnen sporters, sportexperts en bedrijven een uitgebreid profiel aanmaken om zichzelf online te profileren, hun netwerk te vergroten, kennis te delen en (commerciële) samenwerkingen te starten. SportsLink heeft de ambitie om uit te groeien tot hét grootste sportnetwerk ter wereld en daarmee de sportbranche in een stroomversnelling te brengen.

In de eerste fase hebben meer dan 1500 sporters, deskundigen en bedrijven uit de sportbranche zich aangemeld op het wereldwijde platform. De verwachting is dat het aantal gebruikers na de lancering op 27 augustus snel zal stijgen. SportsLink positioneert zich dan ook als het LinkedIn voor de sportwereld.

Rico Verhoeven bij de SportsLink lancering

De missing link voor zowel sporters als het bedrijfsleven

Hoewel er jaarlijks wereldwijd honderden miljarden in de sportmarkt omgaan, bereiken veel sporters nooit hun maximale potentie. Vooral door een gebrek aan het juiste netwerk en de financiële middelen. Zo’n 73 procent moet daardoor hun droom op een professionele sportcarrière vroegtijdig opgeven. Iets wat Benito Maij, drievoudig Olympisch judocoach en mede-oprichter van SportsLink, zelf heeft ondervonden: “In mijn 15 jaar als coach heb ik enorm veel sporttalent verloren zien gaan. De buitenwereld denkt dat alle topsporters succesvol en welvarend zijn, terwijl de meesten zonder sponsoren amper kunnen rondkomen van hun sport. Wij zijn er zeker van dat we met SportsLink een gat in de markt kunnen vullen en van grote waarde kunnen zijn voor de sportwereld als geheel.”

Aan de andere kant is het voor bedrijven moeilijk om sporttalent te ontdekken en aan zich te binden, omdat veel sporters online slecht vindbaar zijn. Bekende platformen zoals Instagram, Facebook en LinkedIn bieden namelijk niet de functionaliteiten om jezelf optimaal in de sportwereld te positioneren. SportsLink biedt die mogelijkheden wel. Zo kunnen gebruikers onder andere per sport track records, statistieken en sponsorships aan hun profiel toevoegen.

Slimme matchmaking

Het platform gaat nog een stap verder door op basis van specifieke data atleten en sponsoren via slimme matchmaking aan elkaar te koppelen. Zo worden er voor sporters bedrijven aangedragen die bij hun profiel passen en krijgen bedrijven atleten te zien die voor hen interessant zijn om te sponsoren. Daarnaast hebben gebruikers de mogelijkheid hun producten/diensten onder de aandacht te brengen, worden er connecties voorgesteld, krijgen gebruikers insights in hun profiel performance en kunnen zij verschillende typen content delen in een gebruiksvriendelijke tijdlijn.

The King of Kickboxing

Afgelopen zaterdag drukte niemand minder dan Rico Verhoeven op de knop om het platform officieel te lanceren. Hij is de eerste grote naam in de sport die zijn steun voor het platform uitspreekt en het gedachtegoed achter SportsLink omarmd. De steun van een internationaal gerenommeerde sporter als  Verhoeven is een bevestiging dat het concept ook aanslaat bij de top van de sportwereld. “Aan het begin van mijn kickboks carrière vond ik het moeilijk om een netwerk op te bouwen en uit te breiden. Uiteindelijk lukte dit en pas toen kon ik mij volledig focussen op de topsport. Een platform als SportsLink kan dit proces makkelijker maken en dient dan ook zeker niet alleen een commercieel doel, maar ook een maatschappelijk doel. Er is zo’n grote groep talentvolle, ambitieuze sporters die met dit platform hun kansen om het tot de top te halen kunnen vergroten, dat is echt van onschatbare waarde”, aldus Verhoeven.

SportsLink’s doel is om de totale sportwereld met elkaar in verbinding te brengen, zodat iedereen profiteert van elkaars ambities en zo samen het maximale uit hun sport potentieel kunnen halen.

 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie