Riverty versterkt mentale weerbaarheid jonge ondernemers
Riverty, een Europees fintech-bedrijf, is trotse sponsor van Patrons of Commerce. Tijdens dit evenement op dinsdag 19 augustus komen ervaren en jonge ondernemers samen in Amsterdam. Het evenement vindt plaats op een cruciaal moment: ruim de helft van de jonge Nederlandse ondernemers geeft namelijk aan te kampen met burn-outklachten en mentale gezondheidsproblemen.
Juiste moment voor ondersteuning
Recente onderzoeken tonen aan dat 25 procent van de Nederlandse werknemers onder de 35 jaar symptomen van een burn-out meldt, met nog hogere stressniveaus onder jonge ondernemers. Maar liefst 72 procent van de ondernemers geeft aan te worstelen met mentale gezondheidsproblemen. Het Patrons of Commerce-evenement wil niet alleen inspiratie bieden, maar ook begeleiding en verbinding op een moment dat veel ondernemers in stilte worstelen met uiteenlopende uitdagingen.
Onderdeel van het programma is een speciale live-opname van Leergeld de Podcast, mede mogelijk gemaakt door Riverty. In deze aflevering spreken Sharon Hilgers (My Jewellery) en Julia Veer (Clay and Glow) met interviewer en voormalig Quote-hoofdredacteur Paul van Riessen over de lessen die zij leerden uit fouten, en de waarde van mentorschap onderweg naar succes.
Riverty ondersteunt jong talent
“Bij Riverty geloven we dat de toekomst van ondernemerschap niet alleen afhangt van gedurfde ideeën, maar ook van veerkrachtige mensen. Als onderdeel van de Bertelsmann-groep zijn we trots dat we aan dit initiatief mogen bijdragen en het kunnen verbinden aan onze bredere inzet voor talentontwikkeling via programma’s zoals de Bertelsmann Talent en Entrepreneurship-initiatieven”, zegt Andreas Barth, CEO van Riverty.“We zijn er trots op mee te werken aan een omgeving waar uitdagingen worden gedeeld en waar kennis en kunde van de ene ondernemer op de andere wordt overgedragen.”
Van ondernemers, voor ondernemers
Patrons of Commerce draait om échte verbinding: persoonlijke begeleiding door leiders uit e-commerce, retail en tech. Het is een initiatief van een groep digital (retail)ondernemers, sinds dertien jaar verzameld in het Webhelden-netwerk. Samen met mentororganisaties zoals stichting nlgroeit en met groeiversnellers zoals TechLeap, wil de groep ondernemers de toekomst van entrepreneurship in Nederland en Europa blijvend een boost geven. De focus ligt op gezonde bedrijfsgroei, versterkt leiderschap en mentale weerbaarheid. De mentoren bieden niet alleen strategisch advies, maar ook herkenning, realisme en inspiratie. Onder andere Sharon Hilgers (My Jewellery), Pieter Zwart (Coolblue) en Adriaan Mol (Mollie) zijn als mentor of ambassadeur verbonden aan het programma. De eerste coachings starten op 1 september 2025.
Feestelijke aftrap op 19 augustus 2025
De officiële lancering vindt plaats op dinsdag 19 augustus in het Pestana Hotel in Amsterdam. Minister Vincent Karremans en TechLeap Special Envoy Constantijn zijn aanwezig tijdens deze unieke avond waarin mentorschap, verbinding en kennisdeling centraal staan. Tijdens het Patrons Dinner ontvangen minister Vincent Karremans en top-ondernemers het Patrons Manifest. Sprekers en aanwezigen zijn onder andere initiator en gastvrouw Suzan Eikelenstam (Webhelden), Kees de Jong (nlgroeit), Sharon Hilgers (My Jewellery) en Bibi Jorissen (Umob).