Reputatie-expert Frank Peters publiceert boek: 'Het juiste doen als niemand kijkt'

Redactie Baaz
‘Het juiste doen als niemand kijkt' is het nieuwste boek van reputatie-expert Frank Peters. In dit boek geeft Peters zijn visie op integer leiderschap en de wijze waarop je daar als bestuurder of organisatie invulling aan kunt geven.

Filosofen, wetenschappers en denkers vullen Frank Peters aan

Peters wordt daarbij inhoudelijk gevoed en aangevuld door bekende Nederlandse filosofen, wetenschappers en denkers op het gebied van ethiek. Het resultaat is een beschouwend en praktisch boek, dat je een persoonlijk stappenplan biedt voor het ontwikkelen van integer leiderschap en het managen van je reputatie. Om zorgvuldig en afgewogen om te kunnen gaan met morele vraagstukken en de communicatie en interactie daarover met je omgeving.

Veel bestuurders stellen integriteit nog steeds gelijk aan reputatie of aan het creëren van financiële marktwaarde. Dat is in beide gevallen onterecht. Integer leiderschap moet altijd gestoeld zijn op respect en begrip voor de omgeving. Reputatie kan hooguit een afgeleid effect zijn, maar nooit het doel op zich. Het is een weloverwogen en bewust gekozen positie vanuit het besef dat jij en jouw organisatie onlosmakelijk onderdeel zijn van de samenleving. Het gaat er dus om dat je het juiste doet als niemand kijkt. Dus ook wanneer je niet die enorme druk vanuit de stakeholders voelt. Vergeet vooral niet dat het juiste doen voldoening geeft. Het is leuk om goed te doen.

Met bijdragen van Leonie Heres, Ivana Ivković, Minke Tromp, René ten Bos, Menno de Bree, Remko van Broekhoven, Rob van Es, Muel Kaptein, Ruud Veltenaar en André Wierdsma. En bovendien een warme aanbeveling van voormalig Nationale Ombudsman Alex Brenninkmeijer.

Over Frank Peters

Frank Peters is oprichter en eigenaar van Virtus Communications. De laatste 18 jaar gaf hij leiding aan de Nederlandse vestiging van het internationale PR-netwerk Porter Novelli. Hij zit bijna 30 jaar in het communicatievak. Frank heeft zeer veel ervaring met het managen van high profile corporate merken en de ontwikkeling van corporate communicatiestrategie. Zijn specialismen zijn corporate reputatiemanagement, crisismanagement en issuemanagement.

afbeelding van Redactie Baaz

Redactie Baaz | Redactie

Bekijk alle artikelen van Redactie