Rémy Cointreau viert komst naar Nederlandse markt met 'La Maison by Rémy Cointreau' pop-up

Rémy Cointreau viert komst naar Nederlandse markt met 'La Maison by Rémy Cointreau' pop-up

Redactie Baaz

En brengt een ode aan mixology en Nederlands erfgoed

Rémy Cointreau verplaatst zijn distributie in-house om zijn positie in Nederland te versterken. De Franse familiegroep – die in 1724 werd opgericht - trapt af met 'La Maison by Rémy Cointreau', een 2 weken durende pop-up bar, in het centrum van Amsterdam. Met speciaal ontworpen experience rooms in La Maison die de herkomst, smaak, authenticiteit en originaliteit van het portfolio weerspiegelen, krijgen bezoekers een unieke en persoonlijke ervaring. Bovendien leren bezoekers van 'La Maison by Rémy Cointreau' meer over de inspanningen van de groep om een bijdrage te leveren aan een betere wereld. De pop-up bar is open van 8 november tot 19 november (17h – 00h).

Rijke geschiedenis, duurzame tocht

Met een portfolio van 14 bijzondere, premium merken, is het doel van de groep zich te vestigen als 's werelds leider in uitzonderlijke gedistilleerde dranken. Om dat doel te bereiken vertrouwt Rémy Cointreau op de toewijding van haar 1900 medewerkers, de passie en expertise en de prestaties van de dochterondernemingen die op strategische markten voor de Rémy Cointreau Groep werken. Rémy Cointreau is ook een op Euronext Parijs genoteerde onderneming. Na de samenwerking met een uitstekende distributiepartner voor de Nederlandse markt, zet Rémy Cointreau een nieuwe stap in zijn ontwikkeling en versterkt het zijn organisatie door Nederland te veranderen in een directe markt die zich richt op marketing, verkoop en distributie.

"Bij Rémy Cointreau hebben we altijd de ambitie gehad om zo dicht mogelijk bij onze consumenten te staan om de nuances en trends van de lokale markten waarin we actief zijn echt te begrijpen. Nederland is een interessante markt in ons uitbreidingsverhaal omdat we de gemeenschappelijke interesse zien in de kunst van mixologie, de ontwikkeling van kwaliteitsvolle sterke drank en de aandacht voor een duurzame bedrijfsvoering." - Ian Mc Lernon, CEO van de EMEA-regio, Rémy Cointreau

Rémy Cointreau is een familiebedrijf en net zoals elke familie zal het er alles aan doen om ervoor te zorgen dat de terroirs en savoir-faire nog generaties lang kunnen blijven voortbestaan. Zo zet Rémy Cointreau zich al jaren in voor duurzaamheid en blijft de groep zichzelf transformeren voor de volgende generatie. De drie kernwaarden, People, Terroir en Time, zijn de pijlers van een verantwoord groeiplan, genaamd 'Sustainable Exception’. Een gedurfd investeringsplan van 80 miljoen euro voor de komende 10 jaar moet zorgen voor belangrijke vooruitgang op alle drie de pijlers, met als belangrijkste aandachtspunten: de omschakeling van alle terroirs naar agro-ecologie - landbouwpraktijken die een positieve impact hebben op de biodiversiteit en het klimaat; de overschakeling naar 100% hernieuwbare energie in de productiesites tegen 2030; een ecologisch ontwerp voor alle verpakkingen van de merken tegen 2025 en een geleidelijke vermindering van de koolstofuitstoot in overeenstemming met de internationale ambitie van 'Net Zero' tegen 2050.

Een uitzonderlijk merkportfolio voor uitzonderlijke momenten

Het Franse familiebedrijf bundelt een verscheidenheid aan gedistilleerde dranken die de kracht ontlenen aan authenticiteit en originaliteit. Neem bijvoorbeeld Cointreau: 's werelds toonaangevende premium sinaasappellikeur - en de basis van meer dan 500 cocktails - die onlangs na 170 jaar een nieuw tijdperk inluidde met een vernieuwde fles die de geschiedenis van de Maison en de sinaasappel eert.

Ook Rémy Cointreau’s The Botanist gin vormt een ode aan de natuur. Zo ademt deze laatstgenoemde de smaak van Islay, dankzij het distillaat van 22 met de hand geoogste, duurzame plantaardige producten, terwijl de Bruichladdich-distilleerderij (ook gelegen op Islay) de toon zette voor een single malt revolutie van formaat. Voor wie op zoek is naar een cognac van topkwaliteit, biedt Rémy Cointreau dan weer Rémy Martin’s Cognac Fine Champagne een iconische blend van eaux-de-vie afkomstig van de wijngaarden van Grande en Petite Champagne. Tenslotte krijgt de Nederlandse markt ook de kans om kennis te maken met het bijzondere erfgoed van Barbados en de eeuwenoude kennis en kunde van Mount Gay's rum. Hoewel alle Rémy Cointreau-huizen een eigen kenmerkende karakter hebben, zijn ze allemaal verbonden door een drie-eenheid van waarden; People, Terroir en Time.

De kennis en kunst achter de uitzonderlijke dranken van Rémy Cointreau worden beter ervaren dan uitgelegd. Daarom presenteert 'La Maison by Rémy Cointreau' unieke experience rooms, serving rituals en workshops waarin Rémy Martin, Cointreau, The Botanist gin, Mount Gay rum & Bruichladdich single malt worden geïntegreerd. Van een premium Delfts Blauw Cocktail Bar waar Sidecars, Margaritas en kunstwerken worden geserveerd tot een Cointreau Orangery kamer en een Rémy Martin Lounge. Voor degenen die meer willen weten over Rémy Cointreau's liefde voor terroirs en duurzaamheidsinspanningen zijn er de Terroir & Provenance Room en de Climate Room.

Een hommage aan lokale creativiteit en vakmanschap

Voor de opening van 'La Maison by Rémy Cointreau' wilde de groep vooral lokaal vakmanschap & creativiteit vieren. Daarom nodigde Rémy Cointreau Heinen Delfts Blauw uit om de krachten te bundelen met de getalenteerde Amsterdamse kunstenaar Pablo Lücker voor een limited-edition collectie bestaande uit cocktail onderzetters en een cocktail coupe die gebruikt zullen worden tijdens unieke serving rituals in 'La Maison by Rémy Cointreau'.

Net als Rémy Cointreau's sterke dranken, doorstond Heinen's aardewerk de tand des tijds, wordt het geteeld op lokale terroirs en wordt het doorgegeven van generatie op generatie. Al bijna vijf eeuwen lang maakt en produceert Heinen tin-geglazuurd aardewerk. Iconisch en toch innovatief door hun blauw-witte verhalen steeds opnieuw uit te vinden via hedendaagse samenwerkingen. Reserveer je plek via maisonremycointreau.com.

“Het creëren van nieuwe tradities zit in ons DNA, waardoor deze unieke samenwerking voor ons heel natuurlijk aanvoelt." CEO Heinen Delfts Blauw - Jorrit Heinen

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie