Professioneel op Twitter? 'Verify' je account!
Een professionele uitstraling voor je bedrijf heb je voor een groot deel zelf in de hand. Bijvoorbeeld door je communicatie hierop aan te passen, maar ook hoe mensen jou en jouw bedrijf kunnen vinden, bijvoorbeeld op social media.
Zo wil je natuurlijk een officiële company-page aanmaken op Facebook om je bedrijf onder de aandacht te brengen en engagement te krijgen (en te houden!) met je klanten. Naast Facebook is ook Twitter een goed medium om directer te communiceren met je publiek.
Een probleem waar Twitter mee te maken heeft is het aantal nep-accounts, waar ook bedrijven het slachtoffer van kunnen worden. Daarom heeft Twitter enkele jaren geleden een verificatie-methode ingevoerd, waardoor mensen wisten dat diegene ook daadwerkelijk is die hij of zij zegt op Twitter te zijn. Deze verificatiemethode is vooral bedoeld voor beroemdheden, maar ook bedrijven hebben hier natuurlijk baat bij. Naast dat je publiek weet dat jij ook echt 'jij' bent, staat het ook gewoon professioneler.
Verifieer je Twitter-account
Om je Twitter-account te verifiëren kun je dit aanvragen op deze pagina. Hier vindt je ook waar je precies aan moet voldoen om in aanmerking te komen voor verificatie. Zo moet je profiel geheel ingevuld zijn inclusief telefoonnummer, moet je Twitter-handle overeen komen met wie je zegt te zijn en moeten je Tweets publiekelijk te lezen zijn.
Hoewel een geverifieerd Twitter-profiel professioneel staat, is het verificatieproces redelijk ondoorzichtig. Twitter kan de verificatie ook gewoon niet toestaan om verschillende redenen. Wordt de verificatie niet toegestaan, dan kun je na dertig dagen opnieuw een verificatie-aanvraag doen. Hier lees je meer over het proces.
Meer lezen over jouw bedrijf op Twitter en andere social media-sites? Lees dan over alle do's and don'ts voor jouw content op social media.