PostNL komt ondernemers tegemoet met verruimde aanlevertijden
PostNL verruimt de aanlevertijden van 34 locaties in Utrecht en Breda zodat ondernemers tot 21.00 uur nog pakketten aan kunnen leveren die de volgende dag worden bezorgd.
Langer aanleveren
Ondernemers die veel pakketten versturen zullen de dagelijkse stress om alle pakketjes tijdig bij het sorteercentrum te krijgen, herkennen. Tot nu toe kon deze aanlevering tot 18 uur, in sommige locaties zelfs maar tot 17 uur. PostNL gaat in Utrecht en Breda kijken of het verruimen van deze aanlevertijden zin heeft. Ondernemers in deze regio’s kunnen voortaan tot 19 of 21 uur terecht bij hun bekende PostNL retaillocaties. Mocht de proef succes hebben wil PostNL deze uitbreiden naar 500 locaties verspreid door het land. Hiermee wil het bedrijf inspelen op de veranderende wensen en openingstijden van vooral mkb-ondernemers.
Klantverwachting
Vooral ondernemers in de e-commerce geven aan veel behoefte te hebben aan de mogelijkheid om later hun pakketten aan te leveren. De online bestedingen nemen ondertussen hand over hand toe en groeide in de eerste drie kwartalen van 2014 tot 9,81 miljard euro. Consumenten verwachten wel dat ze de bestelde producten ook snel geleverd krijgen, ook wanneer ze deze nog laat op de dag bestellen. Grotere webshops bieden die mogelijkheid vaak al en PostNL wil nu ook de kleinere webshopeigenaren tegemoet komen.
Bijdragen aan succes
Barry Husman, directeur Retail bij PostNL geeft aan dat hij deze behoefte van de webwinkeliers goed begrijpt. ‘Het is voor hen essentieel klanten te kunnen bieden dat producten de volgende dag worden geleverd. Hoe later hun klanten een bestelling kunnen plaatsen, hoe sterker hun concurrentiepositie. Daar dragen we als logistiek partner graag aan bij.’