Please gaat samenwerking aan met Harver voor ontwikkeling sollicitatie experience

Please gaat samenwerking aan met Harver voor ontwikkeling sollicitatie experience

Redactie Baaz
Please kondigt vandaag haar nieuwe sollicitatie experience aan. De ontwikkeling hiervan vond plaats in samenwerking met Harver, marktleider in volume-recruitment software. Door deze samenwerking is deze state-of-the-art recruitmentsoftware nu ook toegankelijk voor werkgevers in het MKB. De slimme software maakt het sollicitatieproces voor ondernemers én kandidaten sneller, effectiever en eerlijker. Hiermee zorgt Please dat MKB ondernemers minimale tijd en kosten kwijt zijn aan het vinden van de juiste kandidaten.

De sollicitatie experience is onderdeel van de nieuwe propositie van Please waarin het bedrijf als werkgeverspartner van het MKB optreedt. Please heeft recent een herpositionering doorgevoerd als gevolg van de alsmaar veranderende wetgeving en de gevolgen daarvan voor de arbeidsmarkt. Jad Berad, Commercieel Directeur van Please: “Naast de behoefte aan flexkrachten, is goed gekwalificeerd personeel op dit moment ook nog eens schaars in diverse branches. Hierdoor besteden MKB’ers veel tijd en geld aan on- en offline advertenties om personeel te vinden óf aan werving en selectiebureaus. Wij vinden dat dit anders kan en moet!”

MKB bedrijven met gelijksoortige profielen verbonden

De recruitment software is ontwikkeld voor grote en vaak internationaal opererende bedrijven met grote aantallen vacatures. Berad vertelt: “De Harver software is met name bedoeld voor het aannemen van grote groepen kandidaten en niet voor de gemiddelde MKB-ondernemer die doorgaans een paar werknemers per jaar aanneemt. Barend Raaff, oprichter van Harver, beaamt dit: “De Harvertool is met name voor volume hiring. Maar dat is juist het interessante aan deze samenwerking. Please verbindt heel veel MKB-bedrijven met gelijksoortige profielen. Dus het collectief dat Please bij elkaar brengt, zorgt eigenlijk voor één grote werkgever.”

Geschikte kandidaten zien een relevante vacature via slimme online targeting die Please inzet. Zodra een kandidaat klikt op ‘solliciteren’ komt hij in de sollicitatie experience terecht. Hij vult wat basisgegevens in en doorloopt binnen 10 minuten enkele leuke en praktische situationele en persoonlijkheidstesten. De opdrachtgever krijgt vervolgens een overzicht van de kandidaten met de beste match en heeft 48 uur de tijd om te reageren. Voor opdrachtgevers van Please zijn geen extra kosten verbonden aan de tool, het is inbegrepen in de dienstverlening van Please.

Ook zorgt de software ervoor dat het aannamebeleid eerlijker en succesvoller wordt. Berad: “Dat betekent dat je iemand aanneemt op basis van zaken die voorspellend zijn voor succes en discriminatie voorkomt. Tenslotte zorgt de software ervoor dat niemand tijd hoeft te besteden aan dingen die ook door een computer gedaan kunnen worden. We meten of het aannameproces inderdaad korter wordt en we kijken uiteraard met onze klanten en kandidaten mee.”

Please kwam in april 2021 al met een nieuwe positionering in de markt. Van ‘payrollbedrijf plus’ profileert de organisatie zich voortaan als ‘partner in werkgeverszaken’ voor het MKB, in de breedste zin van het woord. Please wil hiermee beter tegemoetkomen aan de uitdagingen waar MKB-ondernemers vandaag de dag voor staan, zoals het aantrekken en behouden van het juiste talent en het inspelen op een steeds minder stabiel ondernemingsklimaat. Belangrijke pijler onder de nieuwe dienstverlening is het door Please zelf ontwikkeld nieuw werkgeversplatform, Aybler, een alles-in-één platform dat iedere mkb-ondernemer op een heel efficiënte en intuïtieve manier ondersteunt bij alle aspecten van het werkgeverschap. Van recruitment, urenregistratie en verloning tot planning, communicatie, onboarding en werkinstructies. Ook de sollicitatie-experience moet bijdragen aan de totale HR ondersteuning van werkgevers in het MKB. 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie