Plantaardige maaltijden producent Vood krijgt investering van 6,5 ton

Plantaardige maaltijden producent Vood krijgt investering van 6,5 ton

Redactie Baaz

Vood, de producent van plantaardige maaltijden voorheen bekend als Plant B, heeft een investering van 6,5 ton ontvangen. Het bedrijf is vorig jaar sterk gegroeid met meer dan 300% en heeft de afgelopen twee jaar meer dan 120.000 diepgevroren volwaardige kant-en-klaarmaaltijden verkocht.

 

Uitbreiding van productiecapaciteit en samenwerkingen stimuleren groei van Vood

Dankzij de investering en de betrokkenheid van onder meer Volve Capital, Shamrock Ventures en overige investeerders uit de food branche, is het mogelijk om de productie uit te breiden naar 500.000 maaltijden per jaar. Daarnaast is er een eerste stap gezet om opgenomen te worden in de landelijke supermarkten en om samen te werken met cateringbedrijven. Naast het eigen online kanaal zijn de maaltijden van Vood ook al via Flink te bestellen. 

Maarten Gomes mede-oprichter van Vood: “We zien een toenemend bewustzijn bij consumenten op het gebied van voeding. Plantaardige voeding is een alternatief voor vlees en zelfs voor vegetarische gerechten. De verschuiving van vlees naar een flexitarisch dieet is al in gang gezet, maar de stap naar veganistisch eten blijft nog een uitdaging. Veel mensen denken dat veganistisch koken ingewikkeld en niet lekker is. Met Vood willen we het deze mensen gemakkelijk maken en verrassen. Onze producten zijn culinair en hoogwaardig. Ze kunnen dienen als een handige back-up maaltijd in de vriezer of als een eenvoudige manier om kennis te maken met de veganistische keuken.” 

Hij vervolgt: "De afgelopen twee jaar hebben we al bewezen met onze enorme groei van 300% dat wij voorzien in de behoefte van veel mensen om bewuster te gaan eten. Het is nu zaak om de volgende stap te zetten.”

Supermarkt en 'smart freezers'

In de komende maanden gaat Vood in gesprek met landelijke supermarkten. Het schap voor veganistische kant-en-klaarmaaltijden is nog relatief nieuw en in ontwikkeling, waardoor er ruimte is voor nieuwe spelers. Gomes: “Wij zijn van mening dat Vood thuishoort in de supermarkt en doen er alles aan om consumenten kennis te laten maken met hun producten. Nederland is klaar voor een volgende stap op het gebied van bewust en gemakkelijk eten!” 

Daarnaast is Vood bezig met het ontwikkelen van zogenaamde 'smart freezers' voor bedrijfskantines en sportscholen. Dit stelt werknemers en sporters in staat om op het einde van een drukke dag, waarin ze hun werk, gezin, kinderen en sociale verplichtingen moeten combineren, eenvoudig een gezonde maaltijd te kopen.

De maaltijden van Vood worden vers bereid in hun eigen keukens. Er zijn momenteel 16 verschillende maaltijden beschikbaar, variërend van Chili con Amor en Golden Pumpkin Curry tot Triple Truffel Risotto. De volwaardige maaltijden zijn gebalanceerd, en bevatten ten opzichte van reguliere kant-en-klaarmaaltijden veel minder zout. Bovendien worden de maaltijden direct na bereiding diepgevroren, waardoor de smaak en voedingswaarde gewaarborgd zijn.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie