PixMob Lanceert Nieuwe Technologie die "Stadionervaring" Gemakkelijker dan ooit maakt

PixMob Lanceert Nieuwe Technologie die "Stadionervaring" Gemakkelijker dan ooit maakt

Redactie Baaz

PixMob, het entertainmentbedrijf dat voor gezamenlijk plezier zorgt door de kracht van draadloze verlichting, lanceerde onlangs zijn nieuwste ontwikkeling op het gebied van led-armbandtechnologie om de immersieve PixMob-beleving in te kunnen zetten bij optredens en locaties van elk formaat.

PixMob: Innovatieve Draagbare LED-technologie en Waveband in de Spotlight

Het bedrijf heeft sinds de oprichting in 2006 meer dan 2.000 shows verlicht en in de afgelopen zeventien jaar over de hele wereld betoverende ervaringen gecreëerd voor talloze spannende en veeleisende projecten. PixMob werkt samen met bedrijven en beroemde artiesten aan het creëren van een unieke verlichtingservaring en gebruikt led-armbanden om de betrokkenheid van het publiek te vergroten en shows of live-evenementen mooier te maken.  

De Waveband is het nieuwste product binnen de collectie draagbare led-technologie, en is mogelijk de meest innovatieve optie tot nu toe. Het product werkt op basis van radiofrequenties. Er is niet meer voor nodig dan een zender ter grootte van een schoenendoos, zelfs voor de grootste stadions. Tegelijkertijd is de technologie flexibel inzetbaar, waardoor ook een op kleinere, intiemere locaties toegesneden aanpak mogelijk is.  Voor zijn meest recente Europese tour stapte de Canadese zanger The Weeknd over van de PixMob-infraroodtechnologie op Wavebands, waarmee hij een fonkelende sterrenhemel creëerde voor zijn dystopische rockopera-omgeving.

Waveband: Een Toegankelijke en Milieuvriendelijke LED-Polsbandoptie

Voor de inzet van de Waveband is weinig of geen apparatuur nodig, waardoor artiesten kunnen besparen op vervoerskosten en installatietijd. De polsbanden zijn tevens FCC- en CE-gecertificeerd.

Net zoals de andere producten van PixMob is de Waveband gemaakt van gerecyclede materialen. Elke polsband kan bovendien worden hergebruikt en is volledig recyclebaar. Het recyclingprogramma van PixMob bevat zelfs borden en recyclingbakken die op de locatie kunnen worden neergezet om bezoekers aan te moedigen hun polsbanden na afloop van een show af te geven. 

“Met de Waveband hoef je niet langer een van de grootste namen ter wereld te zijn om je publiek een immersieve beleving te kunnen bieden”, legt Ysabel Vangrudenberg, Managing Director van PixMob Europe uit. “De Waveband is onze nieuwste led-polsbandtechnologie en is een toegankelijk product voor zowel grote als kleine evenementen. De polsbanden inspireren bij het publiek een gevoel van eenheid en collectieve blijheid, of het nu gaat om een kleine locatie met 2.000 plaatsen of een stadion met 60.000 fans.”

PixMob: Meer dan 15 Jaar Innovatie in Live Belevingen

De Waveband is het meest recente product op basis van PixMob-technologie, maar het bedrijf heeft al meer dan 15 jaar ervaring met het ontwerpen van technologische oplossingen om live-belevingen naar een hoger niveau te tillen. PixMob heeft de gelegenheid gehad om samen te werken met een groot aantal bekende artiesten, zoals Imagine Dragons, Maroon 5, Swedish House Mafia, Karol G, Grupo Firme en vele anderen. De draagbare technologie van het bedrijf is ook ingezet bij live sportevenementen in alle grote professionele Noord-Amerikaanse sportcompetities, zoals de NFL, NHL, UFC en vele andere. Onlangs werd de Waveband gebruikt tijdens een NFL-wedstrijd van de Jets op 11 september om sportfans in het hele stadion een overweldigende indruk en beleving te geven.

 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie