PixMob breidt activiteiten in Nederland & Europa uit

PixMob breidt activiteiten in Nederland & Europa uit

Redactie Baaz

PixMob, het entertainmentbedrijf dat collectieve vreugde stimuleert viade kracht van draadloze verlichting, heeft haar activiteiten in Europa onlangs uitgebreid. PixMob werkt samen met bedrijven en artiesten aan het creëren van een unieke verlichtingservaring en gebruikt led-armbanden om publieksdeelname te bevorderen en elke show of live-evenement te verbeteren.

Pixmob

Pixmob

Het bedrijf heeft sinds de oprichting meer dan 2000 shows verlicht en in de afgelopen twaalf jaar over de hele wereld betoverende ervaringen gecreëerd voor talloze spannende en veeleisende projecten. PixMob heeft samengewerkt met gerenommeerde klanten zoals de Super Bowl, de Olympische Spelen, Eurovisie, Shawn Mendes, Bad Bunny, Coldplay, Lady Gaga, F1-ceremonies en nog veel meer.

Ter versterking van haar Europese expansie is PixMob onlangs begonnen met activiteiten in België om lokale markten te ondersteunen en eenvoudiger te beschikken over productvoorraden. Het bedrijf heeft recent ook Ysabel Vangrudenberg aangesteld om activiteiten in Europa aan te sturen.

Over haar recente aanstelling en de expansie van het bedrijf vertelt Ysabel Vangrudenberg, Managing Director PixMob Europe het volgende: “Ik sta te popelen om aan dit nieuwe hoofdstuk voor het bedrijf te beginnen en er staan meerdere spannende projecten op de agenda. Het is geweldig dat we onze activiteiten dankzij ons nieuwe Belgische distributiecentrum lokaler kunnen aanpakken om duizenden sport- en muziekfans in heel Europa een unieke en opwindende live-ervaring te bieden met onze geavanceerde verlichtingstechnologie.”

Deze acties helpen PixMob bij verdere uitbreidingsinspanningen en ondersteunen de hernieuwde samenwerking met de band Coldplay om deze zomer in het kader van de wereldtournee “Music of the Spheres” 1.776.400 fans in heel Europa te voorzien van verlichte polsbanden.

Shaheem Litchmore, Lighting Director voor Coldplay zegt het volgende over de samenwerking met PixMob: “De samenwerking met PixMob tijdens deze tournee was geweldig. Er is bij hun altijd ruimte voor meer magie en we hebben samen nieuwe lichteffecten en zelfs beelden van harten ontwikkeld om fans te prikkelen. De technologie die PixMob biedt is ongelooflijk veelzijdig en vormt de ware kracht achter het bedrijf.”

Voor de wereldtournee van Coldplay heeft PixMob een speciale composteerbare polsband ontworpen gemaakt van duurzaam geproduceerd suikerriet. Duurzaamheid vormt een belangrijke drijfveer voor PixMob en is een belangrijk onderdeel van de nieuwste wereldtournee van Coldplay. PixMob biedt tijdens de tournee ‘refurbishment’ aan door polsbanden na de show ter plekke in te zamelen, te ontsmetten en van nieuwe batterijen te voorzien.

Artiesten kunnen door de combinatie van refurbishment en een uitgebreid recyclingprogramma de milieu-impact van hun tournee beperken en fans toch een sensationele ervaring bieden. Tot nu toe heeft meer dan 85% van de fans het polsbandje tijdens de tournee ingeleverd zodat dit na refurbishment opnieuw tijdens de rest van de tournee kan worden gebruikt.

Wellicht ook interessant: Oscars 2023: De spotlight op het herstel en de risico's in de entertainmentindustrie | Baaz.nl

Wellicht ook interessant: ‘Investeerders van €12 miljard’ ontmoeten startups op Rotterdams festival | Baaz.nl

https://www.winmagpro.nl/gronings-muziekplatform-chordify-is-10-jaar-geworden-en-viert-10-jaar-succesvolle-groei-en

https://www.winmagpro.nl/het-is-bijna-altijd-feest-onder-de-partytent

 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie