Out now: Baaz 3.2019

Redactie Baaz
De derde Baaz van 2019 ligt op de deurmat. We spreken de meest toonaangevende ondernemers van het moment - niet om gezellig te babbelen, maar het verhaal te ontdekken achter hun succes, na te lopen welke stappen en uitdagingen voorafgaan aan het opschalen en staande houden van een bedrijf. Stappen waarmee jij het aanstaande kwartaal kunt met een vertrouwde, frisse blik tegemoet gaat; verhalen waarmee jij de valkuilen van het ondernemerschap vermijdt.

Het onderstaande is slechts een marge van het aantal interviews en achtergronden dat je in deze bomvolle editie terugvindt. Nog geen abonnee? Navigeer naar deze pagina en ontvang het magazine viermaal per jaar. Specifieke edities nabestellen? Dat doe je hier.


Multinational managen? Zo doe je dat! | Eindbaaz   

Vanaf pagina 14 lees je traditiegetrouw het coverinterview – een gesprek met één of meerdere eindbazen: doorgewinterde leiders, strategen en leidinggevenden die maar al te graag hun kijk op management en ondernemerschap delen. Ditmaal vertellen Bianca Allery en Stefan Walther over de uitdagingen die komen kijken bij het aansturen van een gigantisch telecombedrijf dat wereldwijd meer dan 250.000 klanten telt: 3CX. Verwacht geen jargon over technologie, maar de manier waarop twee mensen erin slagen om vanuit het hoofdkantoor op Cyprus een multinational te managen. Inzichten die direct toepasbaar zijn op jouw werkvloer, ongeacht bedrijfsgrootte. 

Van nul naar vijf miljoen | Body Engineers 

Op pagina 46 lees je het verhaal achter een bedrijf dat in een paar jaar tijd tig social mediakanalen veroverde. Body Engineers, opgericht door Tavi Castro, telt ruim vijf miljoen volgers op social media. Consultants rondom social mediamarketing zijn legio, maar willen we daadwerkelijk uitpluizen hoe je vandaag de dag succesvol met platformen als Instagram en Facebook omgaat, dan zijn er weinig aanspreekpunten beter dan twee heren die geen woorden, maar (vijf miljoen) daden tonen. Samen met Dwight Pijloo (COO) vertelt Tavi het fijne van Body Engineers’ marketingsucces.

Zakendoen met topsport  | ESET 

Iets verder vind je ESET, het securitybedrijf dat onlangs de handen ineen sloeg met Borussia Dortmund, één van de bekende gezichten in het linkerrijtje van de Bundesliga. Sportsponsoring (blijkt uit ons gesprek met CEO Dave Maasland) kent unieke voordelen. Voordelen die niet alleen zijn weggelegd voor de bieder met het grootste marketingbudget, maar ook in jouw handbereik liggen. De hoe- en waaromvraag wordt vanaf pagina 30 beantwoord. 

Aan het woord | Ray Dalio, CEO van biljoenenbedrijf Bridgewater 

In boek ‘Principes’ deelt Dalio de vele inzichten die hij in de loop van zijn opmerkelijke carrière als CEO van biljoenenbedrijf Bridgewater heeft opgedaan en laat hij vervolgens tot in detail zien hoe die worden toegepast in zijn eigen bedrijf. De honderden praktische lessen in dit boek gaan onder meer over het creëren van een goede bedrijfscultuur, eff ectieve besluitvorming, samenwerking, goed management en het bouwen van sterke teams. 

De pioniers van internetbankieren | N26 

Baaz licht met regelmaat dé pioniers van een opkomende, innovatieve markt uit. Financiële technologie is in opkomst. Bankieren en registreren verandert - jij, ondernemend gebruiker of dienstverlener, plukt daar de vruchten van. In 2013 richtte oude vrienden Valentin Stalf en Maximilian Tayenthal N26 op. Gefrustreerd door het gebrek aan transparantie, digitale innovatie en persoonlijke service en aanbod bij bestaande banken, besloten Maximilian en Valentin er zelf een te starten. Anno 2019 is N26 - van de grond af aan opgebouwd door het tweetal ondernemers - $ 3,5 miljard waard.

Superster? Nee – ondernemer. | Sam Feldt 

Sam Feldt maakt hitmuziek en geeft wereldwijd shows, maar voelt zich bovenal een ondernemer. En dat is 'ie. Het bereiken van sterrendom gaat niet vanzelf. Sommigen laten zich managen, Sam managet zichzelf. Wij spreken de dj over maatschappelijke verantwoordelijkheid, commercie en succes in de muziekindustrie.  

De toekomst van vastgoed | Kickstart

Twee jonge ondernemers, één gezamenlijk doel: overkomen en innoveren, de uitdagingen van een tech-startup anno 2019 overbruggen. Adrian Alexe en Jeroen Lichtenauer staan aan de voet van vernieuwing.  

Work hard, play hard | Dag in, dag uit

De werkomgeving van jouw bedrijf spreekt boekdelen. Visies en kernwaarden kan je uitstralen met de inrichting van een kantoor. Inspiratieloos? Vrees niet: elke editie maken we de vertaalslag van beeld naar verhaal door een succesvol bedrijf uit te lichten met een voorbeeldige kijk op dát wat een kantoor flitsend maakt.

Innoveren? Dat kan jij ook | HP 

‘Innovatie zit in ons DNA’, vertelt Rob Idink. Zeventien jaar terug startte hij bij HP. Eerst in Duitsland, later in Frankrijk. Inmiddels werkt hij als Managing Director in Nederland. Zeventien jaar is een lange tijd. 80 jaar, het aantal succesvolle bedrijfsjaren van HP, een nog langere tijd. Hoe houdt de techorganisatie zich al die jaren staande? Wat is Idinks rol daarin, en nog belangrijker: hoe zorg jij dat jouw bedrijf de eerstvolgende eeuwwisseling meemaakt? Verandering is het toverwoord. En veranderen, leren we van Rob Idink, dat kan jij ook.

afbeelding van Redactie Baaz

Redactie Baaz | Redactie

Bekijk alle artikelen van Redactie