Opel toont nieuwe merkvisie in vorm van Brand Concept-voertuig

Opel toont nieuwe merkvisie in vorm van Brand Concept-voertuig

Redactie Baaz

Opel werkt aan een zogenoemd Brand Concept voertuig, waarmee het merk vóór het eind van het jaar wil laten zien in welke richting het zich ontwikkelt. Enkele details zijn gepresenteerd.

'Ons strategische plan PACE!, dat we afgelopen november hebben gepresenteerd, is veel meer dan een rekenkundig bedrijfsplan. Het is een richtlijn, een kompas naar een duurzame en succesvolle toekomst voor Opel', aldus CEO Michel Lohscheller. 'Daarom bevat het niet alleen maatregelen om de winstgevendheid en de efficiency te verhogen. Versterking van het merk Opel is ook een essentieel onderdeel van het PACE!-plan. Ik heb mijn medewerkers daarom gevraagd om Opels profiel te versterken en een conceptvoertuig te ontwikkelen dat voor iedereen duidelijk maakt in welke richting Opel zich ontwikkelt binnen Groupe PSA.'

Merkwaarden

Duits, benaderbaar, spannend – dit zijn de drie merkwaarden die verankerd liggen in het DNA van elk model en elk nieuw initiatief van Opel en dat blijft ook zo in de toekomst. In de afgelopen maanden hebben de afdelingen design, marketing en engineering antwoorden gezocht op de vraag hoe deze merkwaarden beter tot uitdrukking kunnen worden gebracht in het design, de techniek en het karakter van de auto’s van Opel en in de manier waarop Opel zijn klanten benadert. 

Het team rond Mark Adams, Vice President Design van Opel, heeft de designfilosofie van het merk tegen het licht gehouden en zal die op enkele essentiële punten verfijnen voor de ontwikkeling van toekomstige, nieuwe bestsellers. Opel geeft nu een kijkje in de toekomst en een indruk hoe nieuwe Opels van halverwege de jaren twintig van deze eeuw er uitzien. Hoewel de conceptauto nog niet onthuld wordt, zijn al wel enkele belangrijke details duidelijk.

New Germanness

Een element dat het designteam naar een hoger niveau wil brengen, is de manier waarop de moderne ‘New Germanness’ (nieuwe Duitsheid) naar voren komt in nieuwe producten en hoe daarmee het profiel van het merk Opel wordt verscherpt. 

'New Germanness betekent dat we ons niet meer profileren met uitsluitend traditionele Duitse waarden. Natuurlijk, uitmuntende technologische ontwikkelingen, innovaties en hoogstaande kwaliteit blijven belangrijk voor Opel. Maar modern Duitsland is veel meer dan dat. We staan open naar de wereld, zijn open-minded en geven om mensen. In het Duits noemen we deze instelling ‘menschlich’ – menselijk dus. Onze klanten, ongeacht waar ze wonen en vandaan komen, zijn onze richtlijn en ons kompas voor alles wat we doen', vertelt Adams.

Gedurfd en puur

Twee fundamentele pijlers onder Opels toekomstige designfilosofie zijn directe afgeleiden van de nieuwe Duitsheid: de begrippen ‘gedurfd’ en ‘puur’. Deze essentiële aspecten zijn ook duidelijk zichtbaar in het nieuwste model van Opels Design Centre in Rüsselsheim: de enthousiast ontvangen GT Concept.

Het Brand Concept 2018 voertuig, dat voor het einde van het jaar wordt gepresenteerd, is het eerste nieuwe model van Opel dat is voorzien van de nieuwe designtaal van Opel en is ontwikkeld volgens het principe van het Opel-kompas.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie