Online marketing uitbesteden: de voordelen op een rij!

Redactie Baaz
Online vindbaar zijn is in tijden nog niet zo belangrijk geweest. Mede door de coronacrisis zijn de meeste bedrijven nu nog meer dan anders gefocust op de digitale wereld. Hier zijn de consumenten immers massaal te vinden. De vindbaarheid van een bedrijf vergroten is makkelijker gezegd dan gedaan.

Online marketing is een complex vakgebied. Zonder de nodige vakkennis en ervaring zal het dan ook ontzettend veel tijd (en dus ook geld!) kosten om een online marketing campagne op te zetten. Bovendien is de kans ook nog klein dat deze succesvol zal zijn. Feit blijft dat de meest succesvolle marketingcampagnes door teams van specialisten zijn opgesteld en niet door individuen. Twijfel jij nog of je zelf met de online marketing aan de slag gaat of dit aan iemand anders zult uitbesteden? We zetten de voordelen op een rij! 

Meer tijd voor het bedrijf 

Als ondernemer ben je een duizendpoot. 24/7 staat het leven in teken van jouw bedrijf. Zeker in het begin. Veel mensen onderschatten hoeveel werk het ondernemerschap kan zijn. Je bent dag in, dag uit bezig om deze te verbeteren. Online marketing is complex en verandert continu. Om echt van alle ontwikkelingen op de hoogte te blijven en deze ook daadwerkelijk toe te passen in jouw campagne, moet je simpelweg al je vrije tijd in online marketing steken. Bovendien ontbreekt het je dan nog aan de nodige ervaring. Hierdoor lijken sommige oplossingen misschien verstandig, maar zal een social media marketing agency je weer haarfijn kunnen uitleggen waarom dit juist geen slim idee is. Afgaande op zijn of haar ervaringen met andere soortgelijke bedrijven. 

Kortom, zelf een online marketing campagne opstellen kost veel kostbare tijd. Wanneer je deze taak aan de professionals overlaat, hou je tijd over voor je eigen bedrijf. Meer tijd voor je bedrijf betekent ook meer aandacht voor de klant. Een win-win situatie voor alle partijen dus. 

Kostenefficiënt 

Sommige bedrijven kiezen ervoor om één of meerdere vaste medewerkers in dienst te nemen om de online marketing voor hen te verzorgen. Hoewel dit in veel gevallen ook prima werkt, zal het wel een stuk kostbaarder zijn dan wanneer je een extern online marketing bureau inschakelt. Een seo specialist inhuren betekent dat je enkel hoeft te betalen voor de diensten die zij verrichten. Hierbij hoef je dus geen vakantiegeld te betalen en ook ziektedagen komen niet op jouw rekening te staan. Bovendien werken veel online marketing bedrijven volgens een no cure no pay principe. Hierbij geldt dat je enkel hoeft te betalen als je ook daadwerkelijk de vruchten kunt plukken van de campagne.

De resultaten zijn meetbaar 

Het allergrootste nadeel van offline marketing is dat je nooit weet of het daadwerkelijk effect heeft. Misschien zijn er inderdaad wat klanten bijgekomen na een advertentie in de krant, maar je kunt nooit met zekerheid zeggen of dit gevolg te linken is aan het plaatsen van de advertentie. Bij online marketing ligt dit anders. Hierbij is werkelijk alles meetbaar. Zo kun je precies zien waar iedere euro terecht komt en wat je hieraan lijkt terug te verdienen. 

afbeelding van Redactie Baaz

Redactie Baaz | Redactie

Bekijk alle artikelen vanRedactie