Ondernemer wil af van verstikkend telecomcontract
Telecomcontract voor mkb'ers moet flexibeler

Ondernemer wil af van verstikkend telecomcontract

Redactie Baaz
Ondernemers in het mkb zijn er klaar mee: een weinig flexibel telecomcontract waar je moeilijk van afkomt.

Telecomcontract te weinig flexibel

Bijna de helft van de Nederlandse ondernemers (45 procent) zit vast aan een telecomcontract en kan niet overstappen zonder een hoge boete te betalen.
 
Ruim de helft van de ondervraagden (57 procent) ziet een lange contractduur als een verkeerde focus, telecomproviders zouden zich voor klantbehoud beter op kwaliteit kunnen richten, zo blijkt uit onderzoek van PanelWizard, in opdracht van telecomprovider Voys onder 304 Nederlandse ondernemers in het mkb. 

Service in plaats van contracten

In sommige gevallen is de nood dusdanig hoog dat de overstapboete door ondernemers voor lief wordt genomen. Twee derde van de ondervraagde overstappers betaalde een boete van meer dan vijfhonderd euro om weg te kunnen bij de huidige provider. Bij sommigen liep de boete zelfs op tot meer dan vijfduizend euro. 

Flexibiliteit telecomcontract gewenst

De wensen van Nederlandse ondernemers met betrekking tot telecomdiensten zijn duidelijk: twee derde vindt flexibiliteit met betrekking tot contracttermijnen belangrijk als een zakelijk abonnement wordt afgesloten en 70 procent van de ondervraagde ondernemers zou willen dat kortere contracttermijnen tot de mogelijkheid behoren bij de telecomproviders.

Slecht telecomcontract? Gastexpert Cees Quirijns, ceo van Firmtel, schreef eerder over no-nonsense telecomoplossingen voor het mkb.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie