No-nonsense telecomoplossingen voor het mkb

No-nonsense telecomoplossingen voor het mkb

Redactie Baaz

In de jungle van telecomaanbieders pakt Firmtel de zaken anders aan. Het bedrijf overspoelt je niet met overbodige functionaliteit, maar focust op nuttige toegevoegde waarde die organisaties helpen met effectievere communicatie. We spreken met Cees Quirijns, ceo van FirmTel, over zijn visie op telecom.

Het portfolio van FirmTel is breed en bestaat uit vier hoofdproducten: FirmTel DATA, FirmTel DESK, FirmTel SENS en FirmTel CARE. Stuk voor stuk bieden de producten alle functies die je nodig hebt, maar minstens net zo belangrijk: ze laten je niet betalen voor functies die je toch nooit gebruikt. Volgens Cees Quirijns kan FirmTel dat doen omdat ze feeling heeft met de materie en de markt. 'Telecom zit in ons DNA. We leveren niet alleen de oplossingen, maar zijn er zelf enorm in geïnteresseerd. We hebben daardoor veel zicht op wat er speelt bij enerzijds leveranciers en anderzijds eindgebruikers, de mkb-ondernemers. Dat kunnen we daardoor perfect op elkaar afstemmen.'

Kernfuncties

Voor een goed telecomproduct zijn twee aspecten van groot belang, vertelt Cees verder. ‘Als je ondernemers vraagt wat zij verwachten van telecom, krijg je negen van de tien keer te horen dat ze vooral willen dat ‘het gewoon werkt'. Betrouwbaarheid moet dus de basis zijn van het product dat je aanbiedt. Telecomdiensten bevatten vaak enorm veel functionaliteit, terwijl je vaak maar een beperkt deel daadwerkelijk gebruikt. Het is leuk dat je met je telefooncentrale uitgebreide keuzemenu’s kunt instellen, bijvoorbeeld. Maar zitten je klanten daar echt op te wachten? Dat soort dingen moet je je afvragen en dat is wat wij elke dag doen. Zo laten we functies die niet relevant zijn achterwege en zorgen we dat veelgebruikte en populaire functies vlekkeloos werken.’

Moderne communicatie op de werkvloer: wat moet je kiezen?

Als je je bedrijf wilt aankleden met een modern telefoniesysteem, zijn er twee opties mogelijk: aansluiting en communicatie via het internet met een VoiP-systeem of communicatie via het gsm-netwerk. 'Bij die eerste variant is je interne netwerk het allerbelangrijkste’, legt Cees uit. 'Deze moet stabiel zijn, dat is echt essentieel voor VoiP-systemen. Voor een implementatie in je eigen bedrijf kun je het beste een specialist in de arm nemen zodat je zeker weet dat het goed gebeurt. Dat is ook de reden dat wij onze producten via resellers aanbieden.' De tweede optie is via het gsm-netwerk. 'Ook als je liever helemaal geen internettelefonie wilt en ook geen gebruik wilt maken van vaste toestellen, kun je bij ons terecht. Dit is ook de innovatie die wij in de markt hebben gezet. Met onze simkaarten heb je genoeg aan een mobiel toestel, terwijl je wel een vast nummer en alle zakelijke telefoonfuncties hebt. Het belangrijkste is natuurlijk dat je nagaat wat jouw bedrijf precies nodig heeft. Kijk vervolgens naar de specifieke mogelijkheden die er voor je onderneming beschikbaar zijn en stem daar je keuze voor een bepaalde oplossing op af.’

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie