AI-personalisatie strategie van Jean-Pierre Thomassen is winnaar van de PIM marketing literatuurprijs 2025!

AI-personalisatie strategie van Jean-Pierre Thomassen is winnaar van de PIM marketing literatuurprijs 2025!

Redactie Baaz

De jury bekroont het boek van Jean-Pierre Thomassen als hét marketingboek van het jaar. In een tijd waarin klantrelaties steeds digitaler verlopen, laat dit boek zien hoe AI personalisatie schaalbaar, strategisch én juridisch verantwoord kan worden toegepast binnen marketing, sales en service.

Met sterke cases van o.a. VodafoneZiggo, Spotify en Centraal Beheer en een heldere vertaalslag naar de praktijk, is dit boek een wake-up call voor elke marketeer: persoonlijke communicatie is geen luxe meer, maar een randvoorwaarde.

“Concreet, urgent en strategisch relevant – dit boek is een gids voor de moderne marketeer”, aldus de jury.

 

Het was geen klassieke prijsuitreiking, maar een levendig festival waar marketingliteratuur tot leven komt. Tijdens het vernieuwde PIM Marketingkennisfestival vormde de Vrije Universiteit (VU) in Amsterdam het bruisende decor voor ontmoetingen, verdieping en dialoog. Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) bekroonde drie boeken die het vakgebied vooruitstuwen.

 

Over de auteur

Jean-Pierre Thomassen ondersteunt als organisatieadviseur al ruim 30 jaar directies bij de omslag naar een waarde-, klant- en servicegerichte focus. Hij is medeoprichter van het Service Excellence Institute en (co)auteur van prijswinnende boeken als Service Excellence, Excelleren in service, Handboek Strategische B2B-marketing en Customer Experience: van cult naar cultuur. Hij is als parttime marketingdocent verbonden aan de Rijksuniversiteit Groningen en Beeckestijn Business School.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie