NFON Cloudya: kies voor eenvoud, onafhankelijkheid en betrouwbaarheid

NFON Cloudya: kies voor eenvoud, onafhankelijkheid en betrouwbaarheid

Redactie Baaz
Steeds meer ondernemers gaan de voordelen van VoIP-telefonie inzien. Ten onrechte denken sommigen echter nog dat er technische expertise nodig is om een oplossing aan te schaffen, installeren en gebruiken. Dat bewijst NFON nog maar eens met het nieuwe cloudtelefonieplatform Cloudya. Wie voor Cloudya kiest, profiteert van de eenvoud, onafhankelijkheid en betrouwbaarheid van het systeem. Precies wat je als ondernemer zoekt.

Bekende ‘look and feel’

NFON is voortdurend in ontwikkeling met de laatste technische vernuftjes. Met Cloudya wil NFON een kern voor cloudtelefonie bieden die eenvoudig is in het gebruik, met een interface die qua look and feel veel weg heeft van bekende VoIP-applicaties voor consumenten. Daar is overigens niets te veel mee gezegd; Cloudya biedt onder meer uitgebreide contact-zoekfuncties en callforwardingmogelijkheden. Uniek is dat Cloudya in heel Europa op hetzelfde platform werkt, inclusief een enkel tarief en één go to market. Naast de suite van apps biedt NFON met Cloudya een cloud-PBX.

Apparaat toevoegen

Wie nieuw is bij NFON, dient eerst naar portal.nfon.com te gaan en in te loggen. Wanneer je dat gedaan hebt en je naar ‘Apparaat’ gaat, heb je een geheel overzicht van de apparaten die in gebruik zijn. Je kunt op de pagina tevens nieuwe apparaten toevoegen en groepen aanmaken. Je geeft daarbij aan welk type telefoon je hebt en koppelt je apparaat hieraan. Met de groep-functie koppel je collega’s standaard in groepen. Zo zorg je ervoor dat je met een druk op de knop je collega’s aan de lijn hebt. Binnen een minuut is jouw specifi eke groep samengesteld.

Gemak van Cloudya-gebruik

Na het apparaat te hebben toegevoegd, gaan we het maar eens gebruiken. We hebben een inlogcode gekregen voor start.coudya. com en gaan direct aan de slag. Als we eenmaal ‘binnen’ zijn, krijgen we het startscherm voor ons. De eenvoud van het cloudtelefonie-platform komt direct tot zijn recht, want we zien vier overzichtelijke secties getoond: App-menu, zoekbalk, telefoonmenu en favorietenlijst. Het telefoontje is dan ook zo gepleegd.

Cloudya mobile

Met Cloudya mobile ben je overal bereikbaar. De app maakt onder meer integratie met de native dialer, het inzien van de status van elke gebruiker, call through en toegang tot het telefoonboek van het telefoontoestel mogelijk. Je kunt daarnaast zowel bellen via wifi als 4G, 3G en je GSM. Wil je tijdens een gesprek met je vaste telefoon switchen naar mobiel, dan is dit met één druk op de knop gelukt. De persoon aan de andere kant van de lijn merkt daar niets van, terwijl jij tijdens het telefoongesprek mobieler bent geworden.

Transparant contract

Wie een contract bij NFON afsluit, weet dat transparantie voorop staat: zonder verborgen kosten dus. De verschillende toestellen die je als ondernemer gebruikt hebt, worden allemaal apart gespecifi ceerd op de factuur. Wil je een toestel in- of uitschrij ven? Bellen is niet langer meer nodig. Via het beheerportaal kun je een toestel zelf weghalen of toevoegen. NFON ziet jouw handelingen en stelt op basis daarvan de factuur samen. Daarnaast heb je bij NFON geen vast contract, maar is de dienst per maand opzegbaar.

Conclusie

Onze algemene indruk van Cloudya is dat het precies doet wat NFON belooft. De Cloudya is zeer eenvoudig te gebruiken (als ondernemer hoef je geen techneut te zijn) en het ondersteunt verschillende toestellen. Het is dan ook een aanrader voor alle ondernemers, specifiek voor degenen die niet teveel tijd kwijt willen zijn aan randzaken.

Cijfer: 8.2

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie