Nederlands techbedrijf Bundeling verovert internationale sportwereld

Redactie Baaz
Een overgroot deel van de Nederlandse betaald voetbalclubs gebruikt het communicatieplatform van het Nederlandse Bundeling al een aantal jaren. Nu maakt de appontwikkelaar ook internationaal furore: Vorige maand lanceerde het bedrijf namelijk ook de eerste projecten in Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Canada en Australië.

Sportorganisaties zoeken steeds vaker een manier om beter te communiceren met haar sponsoren. Met het communicatieplatform van Bundeling staan clubs en sponsoren nu 24/7 met elkaar in verbinding. Alle communicatie verloopt nu via één platform: van nieuwsberichten tot chats, van activiteitenkalenders tot het delen van documenten. Helemaal in de huisstijl van de organisatie en altijd veilig. Het product is daarmee uniek in de markt; met explosieve groei tot gevolg.

De app-ontwikkelaar is in Nederland al jaren marktleider als communicatieplatform tussen Sport & Business. Dat bleef ook in het buitenland niet onopgemerkt: Zo werkt Bundeling ook al langere tijd samen met professionele sportorganisaties in België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk en is het hard op weg om ook in deze landen markleider te worden.

Vorige maand zijn daar dus weer vijf landen bij gekomen, waaronder ook Australië. Nathan Kosmina, CEO van de Australische topclub Adelaide United, vertelt over de noodzaak van het communicatieplatform: “Het is voor een professionele voetbalclub enorm belangrijk om samen te werken met haar partners. We verbinden mensen met voetbal, dus als de pandemie ons één ding geleerd heeft, is dat we meer divers en wendbaar moeten zijn in de manier van communiceren. Die 90 minuten tijdens een wedstrijd zijn niet langer genoeg om te netwerken; we willen mensen altijd online verbinden.” 

Groeiambities

Naast professionele voetbalclubs gebruiken ook vakbondsorganisaties als Riders Union en Coaches Betaald Voetbal het platform om te communiceren met haar leden. Ook binnen andere sporten timmert Bundeling hard aan de weg. Zo gebruiken ook vele hockey-, basketbal-, rugby- en golfclubs het communicatieplatform richting haar leden. Bundeling kijkt echter nog verder: “Ons doel is om wereldwijd de absolute marktleider te worden als communicatieplatform tussen Sport & Business. Deze doelstelling kunnen we alleen bereiken door heel goed in te spelen op signalen vanuit de markt. Door continu in gesprek te zijn met onze klanten krijgen we veel feedback, die we vervolgens weer omzetten in efficiënte functionaliteiten”, vertelt CCO Bjorn Poels van Bundeling.

afbeelding van Redactie Baaz

Redactie Baaz | Redactie

Bekijk alle artikelen vanRedactie