Moeten bedrijven enthousiast zijn om live gestreamde inhoud te maken?

Moeten bedrijven enthousiast zijn om live gestreamde inhoud te maken?

Redactie Baaz

Vandaag de dag speelt content marketing een grote en essentiële rol in het leven van vele bedrijven. Ze maken gebruik van sociale media, vastgestelde maillijsten en online content voor het bereiken van kopers.

Bedrijven zijn altijd op zoek naar nieuwe manieren om hun publiek te bereiken. Live streaming is daar één van. Het is een nieuwe strategie om meer mensen te bereiken en het kent vele voordelen. Het zou voor bedrijven essentieel moeten zijn en deel uitmaken van hun marketingstrategie.

Waarom zouden bedrijven enthousiast moeten zijn om live gestreamde inhoud te maken? In dit artikel leggen we je uit wat live streaming is, waar je het voor kan gebruiken, via welke kanalen en wat nu eigenlijk de voordelen zijn voor bedrijven.

Wat is live streaming?

Het live uitzenden van een gebeurtenis kan je eigenlijk vertalen als live streaming. Je kan het vergelijken met een live casino waarin je spellen speelt met echte mensen, net zoals in een echt casino. Live casino's werden al snel een populaire vorm van online streaming omdat ze duidelijk maakten dat persoonlijk contact een extraatje toevoegt aan iemands gokervaring. Echte dealers spelen samen roulette, poker en baccarat en genieten van een casino-ervaring vanaf elke plek.

Wanneer je gebruik wilt maken van live streaming heb je verschillende camera’s en een goede internetverbinding nodig. Zo kunnen de live beelden makkelijk het publiek bereiken. Livestreaming is geschikt om een realistische indruk te geven van datgene wat er plaatsvindt. Dit komt omdat je powerpoint presentaties, foto’s of video’s kan toevoegen.

Waar kan je live streaming voor gebruiken?

Bedrijven kunnen gebruik maken van live streaming voor verschillende gebeurtenissen. Ze kunnen bijvoorbeeld een Q&A, een live-event of een kijkje achter de schermen organiseren tijdens de werkuren.

Een Q&A (question & answer), ook wel vragenuurtje genoemd, kan je organiseren als bedrijf. Zo kan je je publiek vragen stellen en kunnen zij ze direct live beantwoorden. Je kan hen bijvoorbeeld vragen stellen over nieuwe projecten waar jullie mee willen starten of vragen naar bepaalde interesses die zij hebben.

Een live-event kan je organiseren zodat je publiek kan deelnemen aan het event zonder er fysiek bij te zijn. Zo kan je hen enthousiast maken over een teambuilding die aan de gang is of over een prijsuitreiking voor werknemer van de maand.

TIjdens een kijkje achter de schermen kan je je publiek tonen wie er allemaal al het werk is bij jullie organisatie. Je kan hen tonen met welke projecten jullie bezig zijn en hoe de werkvloer eruit ziet. Zo kan je publiek ook een beter beeld krijgen van je bedrijf.

Welke kanalen kan je gebruiken?

Er zijn verschillende mogelijkheden wanneer je denkt aan de verschillende kanalen die je kan gebruiken. Het is afhankelijk van de doelgroep van je bedrijf en wat voor stream je graag wil uitzenden. Met live streaming kan je gemakkelijk in contact blijven met iedereen die geïnteresseerd is in je bedrijf, waar ze ook zijn.

Youtube en Facebook zijn platformen die het meest ontwikkeld zijn en die bijna iedereen gebruikt. Ze zijn beiden heel overzichtelijk en dit is heel handig wanneer je vragen wilt stellen aan je publiek.

Daarnaast worden Twitter en Instagram ook veel gebruikt. Wanneer een bedrijf live gaat, krijgen alle volgers daar direct een melding van. Welk kanaal je ook kiest, ze hebben allemaal heel wat te bieden voor jouw bedrijf.

Voordelen van live streaming voor bedrijven

Live streaming heeft verschillende voordelen. De twee grootste voordelen zijn het toenemen van het bewustzijn en het opbouwen van vertrouwen en loyaliteit.

Live events zijn een goede manier om nieuwe connecties en nieuwe leads voor je bedrijf te maken. Je wilt je publiek vergroten en mensen bewust maken van datgene wat het bedrijf te bieden heeft. Als bedrijf kan je samenwerken met verschillende partners en gebruik maken van influencers om je publiek te vergroten.

Vertrouwen en loyaliteit zijn heel belangrijk voor de klanten van een bedrijf. Ze willen zich verbonden voelen met het bedrijf dat zij ondersteunen. Door gebruik te maken van live streaming kunnen klanten het bedrijf beter leren kennen en kan het vertrouwen groeien. Het bedrijf kan onderzoek doen naar datgene wat klanten nodig hebben en daar verder mee werken in de toekomst.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie