Mediaconcern CBS gaat fuseren met Viacom

Jordi Smit
Het Amerikaanse mediaconcern CBS heeft een fusie aangekondigd met Viacom, zijn branchegenoot. De deal brengt een kosten van 12 miljard dollar met zich mee, wat omgerekend ongeveer 10,7 miljard euro is. Dat meldt het ANP.

Fusie CBS en Viacom

Branchegenoot Viacom is onder meer bekend van filmdivisie Paramount Pictures en tv-zenders als MTV en Nickelodeon. Vroeger hoorden Viacom en CBS ook al bij elkaar, maar tien jaar geleden besloot CBS om als zelfstandige organisatie door te gaan. Nu komt het bedrijf dus terug op het besluit.

Onderhandeling CBS en Viacom

Het komt overigens niet geheel uit de lucht vallen dat de twee bedrijven weer samen doorgaan. CBS en Viacom zijn reeds jarenlang met elkaar in gesprek, maar steeds ketste de deal af. De afgelopen weken kwam er echter schot in de zaak en wisten ze elkaar wel te vinden.

LEES OOK: Deliveroo vertrekt uit Duitsland

Takeaway en Just Eat

Afgelopen week werd bekend dat Takeaway en Just Eat elkaar hebben gevonden in een fusie. Eerder bereikten beide bedrijven al een principeakkoord. Het definitieve akkoord betekent een ogenschijnlijk belangrijke verandering in de markt van maaltijdbezorging. Het akkoord zorgt er namelijk voor dat Takeaway en Just Eat samen een van de grootste maaltijdbezorgingsbedrijven in Nederland worden. 

afbeelding van Jordi Smit
Door: Jordi Smit

Jordi Smit | Redacteur

Bekijk alle artikelen van Jordi