Manieren om je klantloyaliteit te verhogen

Redactie Baaz
Ben jij op zoek naar nieuwe manieren om de klantloyaliteit te verhogen? Het opbouwen van een klantenkring is zeer belangrijk. Om maandelijks zeker te kunnen zijn van een bepaalde omzet, heb je vaste klanten nodig. Een klantenbasis bouw je uiteraard niet zomaar op: je moet klanten een reden geven om vaker bij jou terug te komen. Indien jij nog op zoek bent naar goede idee├źn om de klantloyaliteit te verhogen, raden wij je aan om verder te lezen. Hieronder vind je namelijk een aantal handige tips, waarmee jij de loyaliteit van je klanten kunt verhogen.

Een dag voor je klanten organiseren

Als professionele partij is het geen slecht idee om een klantendag te organiseren. Het beste kun je de organisatie hiervan overlaten aan een specialist als Puurfeesten.nl. Tijdens een klantendag zet jij je klanten eens goed in het zonnetje. Een klantendag organiseren is niet zo eenvoudig, aangezien er talloze manieren zijn om zo een dag in te vullen. Bovendien dient de invulling goed aan te sluiten op het bedrijf zelf. Ben jij inspiratieloos? Dit is helemaal niet verbazingwekkend, want het organiseren van dergelijke dagen doe je uiteraard niet dagelijks. Vandaar dat het een goed idee kan zijn om deze taak over te laten aan een specialist.

Geef de klanten af en toe een cadeautje

Ook door middel van een gift kun je de klantenloyaliteit aanzienlijk verhogen. Wat voor cadeautje jij je klanten het beste kunt geven, is volledig afhankelijk van het soort bedrijf. De meeste supermarkten verzinnen bijvoorbeeld allerlei spaaracties om klanten aan hun onderneming te binden. Als B2B-bedrijf kan het een goed idee zijn om zo nu en dan een fles whiskey of wijn naar een zakenpartner op te sturen. Kortingsbonnen werken meestal ook erg goed. Door loyale klanten zo nu en dan te belonen, zorg jij ervoor dat zij minder snel voor een concurrerend bedrijf kiezen.

Zo nu en dan een cadeau is dus een prachtige manier om de klantloyaliteit te verhogen. Vergeet echter niet dat service ook zeer belangrijk is. Wanneer je klanten altijd vriendelijk begroet, kan dit bijvoorbeeld al een groot verschil maken. Ook dient het bedrijf, zeker tijdens werkdagen, goed bereikbaar te zijn. Wanneer het bedrijf niet goed bereikbaar is, gaat dit ten koste van het vertrouwen en dus ook van de klantloyaliteit.

afbeelding van Redactie Baaz

Redactie Baaz | Redactie

Bekijk alle artikelen van Redactie