Kinderloze homo's zijn een goudmijn voor ondernemers
Nemen heteroparen een extra ijsje op vakantie, als homo's op reis zijn vliegen de munten over de toonbank. Volgens berekeningen van Word Travel Market brengt gaytoerisme wereldwijd zo'n 202 miljard dollar in het laatje dit jaar.
Terwijl de algemene toeristenbranche kampt met lege hotelkamers en restaurants, hebben ondernemers die zich richten op holebi (homo's, lebiennes, bi-seksuelen) en transgenders weinig te klagen. Vooral in Amerika en Brazilie geeft deze groep toeristen heel wat uit, zo meldt holebi.nl naar aanleiding van een berekening van World Travel Market.
Graantje meepikken
Vooral kinderloze homokoppels zijn niet te zuinig met hun geld. Wil je als ondernemer in de toeristenmarkt dus je omzet wat opkrikken, dan is het verstandig je onderneming voor deze doelgroep interessant te maken. Want dat holebi's en transgenders steeds vaker hun koffers zullen pakken, ligt in de lijn der verwachting. Ze worden immers in steeds meer landen en steden geaccepteerd en ook acceptatie van het homohuwelijk speelt hierbij een rol. Vorig jaar verdiende Nieuw-Zeeland bijvoorbeeld flink aan Australische holebi-stellen die voor een huwelijk de grens overstaken. In Australië is het homohuwelijk nog verboden.