Hoe je jouw saaie bedrijf online laat shinen

Hoe je jouw saaie bedrijf online laat shinen

Redactie Baaz
Natuurlijk vind jij je vak enorm interessant, maar een beleggingskantoor, onderzoeksbureau of misschien een productiebedrijf is niet echt hippe materie voor de online wereld. En toch moet je je bedrijf op het wereld wijde web positioneren. Hierbij een aantal tips om jouw ‘saaie’ bedrijf te laten shinen op het internet.

Bij Entrepreneur hebben ze onderzoek gedaan naar bedrijven die opereren in een sector die door veel mensen als saai wordt bestempeld. Een aantal van die bedrijven flikken het toch om een sterke online-positie te creëren. Er zijn een paar dingen die je kunt doen om ook jouw saaie bedrijf eruit te laten springen op internet.

1. Video

Je kunt er niet omheen. Zelfs de meest saaie bedrijven hebben video omarmd en zetten het in als een middel om engagement met de doelgroep te creeeren. Het hoeft dan ook niet altijd formeel te zijn. Kijk eens naar deze producent van keukenapparatuur. Een beetje humor doet wonderen! Will it blend?

 

2. Social media

Hoe kan het dat een belastingadviesbureau bijna een half miljoen volgers heeft op Facebook en Twitter? Omdat ze handig gebruik maken van social media. Zo beantwoorden ze vragen van klanten en geven ze tips. Gebruik social media dus op een slimme manier.

3. E-mailmarketing

Ook hier moet je een beetje creatief zijn. Bedenk leuke e-mailcampagnes om engagement met je doelgroep te bevorderen. Een bezorgservice voor maaltijden is nodig, want men moet eten, maar erg hip is het meestal niet. Seamless heeft e-mailmarketing begrepen. Zo boden ze maaltijden aan die goed pasten bij HBO-televisieseries. Of speelden ze in op iets bizars als National Donut Day.

4. Winacties

Een van de meest effectieve manieren om een breed online-publiek aan te spreken is door het organiseren van winacties. Ook al verkoop je iets zo on-sexy als blenders, er is altijd wel een creatieve invalshoek te bedenken.

5. Bied je publiek achtergrondinformatie

Veel mensen vergeten soms dat er in een bedrijf of voor een merk een heleboel mensen werken die vaak achter de schermen opereren. Laat af en toe een gezicht zien, zo word je gezien als menselijk en dat zal goed worden opgevat door de doelgroep. Haal er je voordeel uit, ga de discussie aan met de klant en kijk hoe je kunt verbeteren. Dit kan op heel veel manieren. Bijvoorbeeld in de vorm van een foto van een medewerker met daarbij een verhaal, of een video waarin je vragen van klanten beantwoord die ze hebben ingestuurd via Twitter en Facebook. Mogelijkheden genoeg!

Instagram is ook een prominent medium om je doelgroep te bereiken. Deze bedrijven hebben de app helemaal door.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie