“Hét zakelijke contentplatform is geen advertentiekanaal”

“Hét zakelijke contentplatform is geen advertentiekanaal”

Redactie Baaz

Geven, verbinden en waarde creëren voor het netwerk. Dat is waar het social mediakanaal LinkedIn voor benut zou moeten worden, stelt Franck Fielemon, eigenaar van Omzetcoach.nl en mede-auteur van het praktische boek ‘De perfecte post op LinkedIn’. Met dagelijks één miljoen actieve gebruikers in Nederland en maar liefst tien miljoen profielen is het volgens de auteurs Ina Boer en Franck Fielemon dé plek voor professionals om zichzelf te profileren en positioneren.

Ooit begon LinkedIn als online verzamelplaats van cv’s. Inmiddels is het uitgegroeid tot hét zakelijke contentplatform voor iedere professional en ondernemer. Omzetcoach Fielemon met 26.000+ volgers en miljoenen impressies op LinkedIn: “Hoewel er boeken zijn over LinkedIn, geven we in dit boek heel praktische tips over hoe je de perfecte, waardevolle post maakt waarmee je tegelijkertijd het aantal impressies vergroot, en dus impact creëert. Met de juiste strategie is LinkedIn daarom interessant voor iedere professional maar ook voor een waterschap, een MKB’er, een overheidsdienst en zelfs voor een binnenvaart influencer.” Want zolang het met ‘invloed vergroten’ te maken heeft, is dit platform volgens Fielemon ‘the place to be voor B2B’. 

Op de radar 

Samen met Ina Boer herschreef hij de eerdere editie ‘Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn’. Ze vulden het bovendien aan met updates over ChatGPT, tot aan de laatste wijzigingen van de creatormodus. “Idealiter laat je op LinkedIn zien hoe waardevol je bent voor je doelgroep. Je maakt jezelf zichtbaar en komt daardoor op de radar van klanten, werkgevers, opdrachtgevers en potentiële werknemers of collega’s. Je content moet daarom herkenbaar, authentiek en oprecht zijn.” 

Drie pijlers staan daarbij centraal. “Geven, verbinden en waarde creëren voor je netwerk”, licht hij toe. “Want de perfecte post bedenken is één ding...”, zegt Fielemon glimlachend, “maar hem ook succesvol zichtbaar maken in je online netwerk en daarbuiten, is een tweede.” 

LinkedIn for Business specialist en Omzetcoach Frank Fielemon en auteur Ina Boer lanceren op 6 maart aanstaande hun boek 'De perfecte post op LinkedIn'. (Foto: Arjen Snijder) 

LINK2024

Om mensen live met elkaar te laten verbinden, organiseerde Omzetcoach.nl vorig jaar voor het eerst een eendaags evenement: Dé LinkedIn for Business Experience, LINK2023. Dit jaar vindt het reeds uitverkochte event LINK2024 op woensdag 6 maart 2024 plaats in Leiden. “Vanwege dit succes hebben we een speciale editie op een bijzonder inspirerende locatie later dit jaar in de planning.” Naast de boeklancering zijn er de hele dag door workshops, kennis- en inspiratiesessies en meer, rondom ‘LinkedIn, Inspireren, Netwerken en Kennis delen, vergaren én direct toepassen’. “Zo deelt schrijver Raymond van der Klundert, die zeer zichtbaar is op LinkedIn, zijn verhaal over ondernemen met het merk Kluun.” Fielemons belangrijkste LinkedIn-tip? “Neem het heft in eigen handen. LinkedIn draait om waardecreatie en biedt serieus goede manieren om je bereik te beïnvloeden en is daarmee een krachtig marketingtool.” 

Het boek ‘De perfecte post op LinkedIn is bij de betere boekhandel te verkrijgen en online.

Voor meer info over het volgende LINK-event en trainingen: www.omzetcoach.nl.

 

 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie