Het merk mens

Het merk mens

Redactie Baaz
De consument van de 21e eeuw wacht niet meer tot bedrijven zijn behoeften bepalen en maakt zelf uit wat goed voor hem is. De consument grijpt de macht en wordt zijn eigen merk.

Fons van Dyck, directeur van think.BBDO Brussel gaat op zoek naar de bronnen van de huidige tijdgeest en beschrijft negen drijfveren waarbinnen mens en merk opereren. Willen merken in de toekomst relevant blijven, dan zullen zij moeten aansluiten bij deze drijfveren en zich aan moeten passen aan de veranderende marktomstandigheden. Voorbeeld van een merk dat het begrepen heeft is Innocent, de smoothie die in korte tijd een marktaandeel van 50% in de UK wist te halen. Innocent anticipeert op de veranderende tijdgeest en de drijfveren van de nieuwe consument:
empowerment (je eigen zaak beginnen), verbondenheid (sterke band met consumenten n maatschappelijk engagement) en veel authenticiteit. Bovendien een commercieel succesverhaal. Het Merk Mens is een lezenswaardig boek zonder tools of modellen. Een aanrader voor wie op een heldere en praktische manier over de grenzen van het marketingvak wil kijken.

Het merk mens | Fons van Dyck

 

24,95 | Scriptum
ISBN10: 907744212
Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie