Hart voor de zaak: serie over startende ondernemers
De laatste jaren is het aantal ondernemers en zzp'ers in Nederland enorm toegenomen. Maar wat voor hobbels kom je tegen als je je eigen bedrijf begint? In de nieuwe NTR-serie Hart voor de zaak, een zesdelige documentaireserie over ondernemerschap en persoonlijke ontwikkeling, worden een jaar lang vier jonge ondernemers en hun coaches gevolgd.
In de serie wordt stilgestaan bij onder meer de eigenschappen die je als ondernemer nodig hebt om je zaak succesvol te maken, de bevlogenheid en ambitie, en de hobbels die op je pad komen. Je ziet de eerste stappen die de vier jonge ondernemers maken. Ook voor de coaches, gelouterde managers in het bedrijfsleven of de overheid, is het project een ontdekkingsreis. De ontmoeting met de passie van aankomende ondernemers blijkt een herijking van hun eigen drijfveren.
Vier ondernemers
De vier geportretteerde ondernemers zijn jonge mensen met verschillende achtergronden in uiteenlopende branches. Hun hart voor de zaak geeft ze veel kracht, maar zit ze soms ook in de weg. Zoals ontwerper Olaf Ingwersen met zelfreflectie stelt: 'Ik heb mijn idealisme als ondernemer wel bij moeten stellen in de zin dat ik nu wel weet dat niet iedereen er even vol voor gaat.' Naast Olaf zien we interieurdesigner Güler Berk ('Ik hoor vaak dat ik heel hoge eisen stel'), horecaondernemer Tan Do ('Wij streven elke dag naar een 10') en zorgondernemer Eddie Boateng ('Ik ben wel een avonturier').
Hart voor de zaak is een serie van Viewpoint productions in samenwerking met de NTR. De eerste aflevering is te zien op woensdag 6 januari om 19.25 uur op NPO 2.