GROEIEN ALS KOOL

GROEIEN ALS KOOL

Redactie Baaz
GROEIEN ALS KOOL is het verhaal van topmanager, ondernemer en investeerder JORDY KOOL. Op het eerste gezicht misschien een typisch van-krantenjongen-tot-miljonair-verhaal.

 

Jordy groeide op in Nieuwegein als zoon van een  huisschilder en een NS-conductrice. Inmiddels heeft hij een duizelingwekkend curriculum vitae waarvan menig succesvol zakenman groen zou zien van jaloezie.
JORDY KOOL staat bekend als de zeer succesvolle CEO van het circulaire IT-bedrijf INFOTHEEK. Van jongs af aan is hij al aan het ondernemen.
Hij bekleedde meerdere hoge functies in de IT, telecom- en mediabranche. Werkweken van 80 uur waren voor hem heel normaal.
Toen bij hem op zijn 43ste de ziekte van Crohn, een darmaandoening, werd vastgesteld, wist hij dat hij zijn leven volledig moest omgooien.

JORDY KOOL bracht als CEO en mede-eigenaar van het circulaire IT-bedrijf Infotheek de omzet binnen negen jaar van 55 miljoen naar bijna 850 miljoen euro. In 2015 won hij de EY Entrepreneur of the Year Award. Het bedrijf won drie maal de titel Deloitte Best Managed Companies Award. Inmiddels is Infotheek een bedrijf met een miljard euro omzet en is Jordy nog steeds aan het bedrijf verbonden als toezichthouder/eigenaar.

Kool was continu met zijn werk bezig. 80 uur per week was geen uitzondering. Daarnaast wist hij altijd tijd vrij te maken voor trainingen en opleidingen aan topinstituten over de hele wereld, waaronder IMD, Harvard en London Business School. Om fit te blijven, sportte hij gemiddeld vijf keer per week. Maar het lukte hem niet om voldoende tijd te besteden aan zijn persoonlijke leven. En hij merkte dat, ondanks het sporten, zijn gezondheid niet in orde was. Toen Jordy er uiteindelijk achter kwam waar al die onverklaarbare klachten vandaan kwamen, kon hij er niet meer omheen. Hij moest zijn leven omgooien en zijn focus verleggen. In 2018 stapt hij op als CEO bij Infotheek.

Tegenwoordig is hij commissaris, adviseur en investeerder, zit hij in het toezichtsorgaan van een ziekenhuis, heeft hij de Stichting IT4Kids opgericht om kinderen met een achterstand te helpen om te kunnen sporten, en is hij investeerder en a.i. Co-CEO van Urban Gym Group, het bedrijf achter o.a. de sportschoolketens Trainmore, ClubSportive en High Studios. Daarnaast investeert hij met zijn family office in zo'n vijftien bedrijven, en helpt ondernemers en CEO's als businesscoach, adviseur en spreker.

In zijn boek GROEIEN ALS KOOL geeft JORDY KOOL zijn geheimen vrij. Betekenisvolle, eigentijdse inzichten over:

  1. de maatschappelijke verantwoordelijkheid van duurzaam en circulair ondernemen.
  2. de dunne lijn tussen succes en falen.
  3. het durven tonen van kwetsbaarheid en het noodzakelijk leven lang leren van fouten.
  4. de kracht van persoonlijke ontwikkeling en verdieping.
  5. het delen van kennis en ervaring, en het persoonlijk begeleiden en laten groeien van collegae.
  6. de toegevoegde waarde van sporten en een goede gezondheid.
  7. en het belang van het ontwikkelen van een groot doorzettingsvermogen en het blijven waarmaken van je dromen.

GROEIEN ALS KOOL verschijnt op 24 augustus 2021.
 € 22,99 |  ca. 256 pag. | ISBN: 9789400513679
Ook beschikbaar als e-book

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie