Geavanceerde motortechniek in Jaguar XE, XF en F-PACE

Geavanceerde motortechniek in Jaguar XE, XF en F-PACE

Redactie Baaz

Jaguar introduceert een nieuwe, efficiënte en krachtige Ingenium-turbobenzinemotor met 220 kW (300 pk) vermogen voor de Jaguar XE, XF en F-PACE.

De 2,0-liter viercilinder Ingenium-turbobenzinemotor levert een koppel van 400 Nm voor een uitzonderlijk snelle acceleratie. De trekkracht is zo groot dat de motor de Jaguar F-PACE, de winnaar van de titel World Car of the Year, in 6,0 seconden vanuit stilstand naar 100 km/uur katapulteert. Het benzineverbruik bedraagt slechts 7,7 l/100 km. 

In Jaguars zakenlimousine, de XF, zorgt de motor in combinatie met vierwielaandrijving voor een acceleratie van 0 naar 100 km/uur in 5,8 seconden. Met een gemiddelde CO2-emissie van 163 g/km en een verbruik van slechts 7,2 l/100 km is de nieuwe Ingenium-motor uiterst efficiënt en levert de motor de prestaties die men van een Jaguar verwacht. 

Sprint Jaguar XE

Dankzij de nieuwe Ingenium-benzinemotor sprint de XE vanuit stilstand naar 100 km/uur vergt slechts 5,5 seconden voor de versie met vierwielaandrijving. Het bescheiden verbruik van slechts 6,9 l/100 km en de CO2-emissie van 157 g/km laten zijn duurzame reputatie desondanks intact. 

De introductie van de nieuwe benzinemotor is de jongste in een serie verfijningen aan de XE, XF en F-PACE. Eerder dit jaar breidde Jaguar het geavanceerde Ingenium-motorengamma al uit met een 147 kW (200 pk) sterke versie van de 2,0-liter viercilinder turbomotor voor de XE en de XF én een 184 kW (250 pk) sterke versie van dezelfde motor voor alle modellen. Jaguar introduceerde onlangs ook een 177 kW (240 pk) sterke versie van de 2,0-liter viercilinder twinturbodieselmotor. 

Extra voorzieningen

Andere verfijningen voor het nieuwe modeljaar zijn onder meer extra voorzieningen die het comfort verder verhogen, zoals de Gesture Boot Lid voor de XE en XF, en Jaguars Configurable Dynamics-technologie. Hiermee kan de bestuurder de instellingen en het functioneren van de automatische transmissie, het gaspedaal en de besturing aanpassen aan zijn eigen voorkeuren. 
 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie