Duurzaamheid in markt: vleesvervanger trending

Jordi Smit
Duurzaamheid wordt inmiddels in alle hoeken van de samenleving en het ondernemerschap toegepast. De laatste trend: de vleesvervanger wordt steeds populairder in de samenleving. Je doet er daarom misschien goed aan om dit in de bedrijfskantine aan te bieden.

Groei vleesvervanger

ABN AMRO, die regelmatig ontwikkelingen in de markt analyseerd en duidt, verwacht namelijk een groei van tien procent in zowel 2019 als 2020 in de Nederlandse supermarkten. Daarmee wint de vleesvervanger flink terrein en kan deze rekenen op een groeiende populariteit. Een op de drie consumenten geeft in het rapport aan duurzamer te willen eten, en drie op de vijf eet meerdere dagen per week bewust geen vlees.

Waardering voor duurzaamheid

De bank zegt dat de groeiende waardering voor duurzaamheid in de samenleving de grootste reden is voor de groei in populariteit van vleesvervangers. Tegenwoordig zijn er vega-varianten van worsten, hamburgers en zelfs biefstuk. Ook zijn er steeds meer hybride vleesvarianten.

LEES OOK: Middagdip? Weet wat je eet!

Serveer vleesvervanger

Genoeg keuze dus om aan je werknemers voor te schotelen. De groeiende markt geeft je bovendien elk jaar meer mogelijkheden, waardoor je over een paar jaar nog beter de goedkoopste producent kunt uitkiezen. Werknemers zullen de mogelijkheden die je extra biedt waarderen. En je loopt ook nog eens op de trend van de vleesvervanger vooruit.

afbeelding van Jordi Smit
Door: Jordi Smit

Jordi Smit | Redacteur

Bekijk alle artikelen van Jordi