Drankmerk Selati zeker van internationale uitrol dankzij succesvolle fundingscampagne

Drankmerk Selati zeker van internationale uitrol dankzij succesvolle fundingscampagne

Redactie Baaz

Na een spraakmakende Europese lancering vorig jaar staat voor Selati The Free Spirit of Africa nu ook een internationale uitrol op de planning. De Nederlandse alcoholvrije spirit met Zuid-Afrikaanse roots wordt volgende maand geïntroduceerd in zowel Egypte als China - markten waar alcoholvrije dranken een belangrijke rol spelen. Dit is mogelijk dankzij een succesvolle fundingscampagne, waarbij inmiddels 80% van de beschikbare aandelen zijn opgenomen.

Het besluit om particulieren en professionele investeerders de mogelijkheid te bieden mede-eigenaar te worden van dit vernieuwende concept in dit snelgroeiende marktsegment, werd dit jaar genomen. Volgens Nic Jooste, oprichter van Selati, is er namelijk internationale potentie voor het merk, dat een ongeëvenaarde smaakervaring koppelt aan een inspirerend verhaal waarin duurzaamheid centraal staat.

“Wij denken dat ook buiten Europa grote groepen consumenten op zoek zijn naar sensationele smaak- en geurexpressies, zonder dat daar alcohol voor nodig is”, aldus Jooste. “De markt voor non-alcoholische cocktails en mixdranken is booming en daar willen we graag onderdeel van uitmaken.”

Fotobijschrift: Selati The Free Spirit of Africa

Voldoende voorraad

Selati wil uiteindelijk 750.000 euro ophalen uit de markt. Daarvoor werd begin augustus een campagne gelanceerd; inmiddels is er via het sharefunding-platform Broccoli al door meer dan 30 investeerders geïnvesteerd.

Jooste: “Voordat we Selati internationaal kunnen uitrollen, is het belangrijk dat we voldoende voorraad hebben om aan de vraag te voldoen. Daarvoor zal ongeveer de helft van het opgehaalde geld worden gebruikt. De rest zullen we besteden aan marketing, personeel en verdere productontwikkeling. Immers, Selati is een innovatief merk en dat willen we graag zo houden. Daarom zijn we voortdurend bezig met het ontwikkelen van nieuwe producten, waarbij we samenwerken met internationaal bekende smaakspecialisten als Tess Posthumus. Eind oktober lanceren we bijvoorbeeld een nieuw assortiment ready-to-drink, non-alcoholic cocktails op basis van unieke Zuid-Afrikaanse smaken.”

Fotobijschrift: Selati ready-to-drink

Maatschappelijke missie

Selati hoopt dankzij een internationale doorbraak ook nog beter invulling te kunnen geven aan haar maatschappelijke missie, te weten het steunen van het natuurbehoud in Zuid-Afrika en het beschermen van wilde dieren tegen stroperij in het Krugerpark. Voor elke verkochte fles Selati wordt daarom een bedrag van €0,50 gedoneerd aan Stichting Krugerpark Wildlife. Naast een financiële bijdrage zet het team ook hun kennis en netwerk in om projecten te ondersteunen en bewustzijn te creëren ter bevordering van het natuurbehoud.

Particulieren en beleggers die nog willen investeren in de toekomst van non-alcoholic spirits, kunnen nu nog vanaf 1.000 euro gemakkelijk instappen. Bekijk hier de mogelijkheden.

 

Lees hier meer:

https://www.baaz.nl/meer-mensen-vermoord-in-2022-meeste-slachtoffers-in-rotterdam

https://www.baaz.nl/softwareone-ondersteunt-evides-waterbedrijf-met-aanschaf-microsoft-licenties

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie