Dit mag niet ontbreken op jouw visitekaartje

Redactie Baaz
Het bij je dragen van bedrukte visitekaartjes levert vele voordelen op. Het is een ideale manier om op een snelle manier contactgegevens uit te wisselen met potentiële klanten.

Je laat niet alleen een eerste indruk achter, ook is dit moment een goede mogelijkheid om een gesprek te beginnen, waarin je meer over jou en je bedrijf kunt vertellen en kunt uitleggen wat je voor de klant kunt betekenen. Welke gegevens mogen absoluut niet ontbreken op jouw bedrukte visitekaartjes

Bedrijfs- en contactgegevens 

Dit lijkt voor de hand liggend, maar je bedrijfsnaam en je contactgegevens zijn een absolute must op een visitekaartje. Je wilt immers dat potentiële klanten weten wie je bent en hoe ze je kunnen bereiken. Niet alleen het feit dat deze gegevens op je kaartje staan is noodzakelijk, het is eveneens van groot belang dat deze goed leesbaar zijn. Zorg daarom dat het contrast tussen de gegevens en de achtergrond van je business card groot is. Kies ook voor een duidelijk lettertype zonder al te veel tierelantijntjes. Houd het overzichtelijk door overbodige informatie achterwege te laten op het toch al zo kleine kaartje. 

Straal professionaliteit uit met jouw bedrukte visitekaartjes 

Om te zorgen dat je professionaliteit uitstraalt met je visitekaartje is een professioneel bedrijfslogo onmisbaar. Ben je hier zelf niet in thuis, huur dan iemand in die hier goed in is. Wanneer je een reclamebedrijf in de arm neemt voor het ontwerpen en drukken van je kaartje, vermijd dan te allen tijde dat er reclame van de betreffende drukkerij op de business card komt te staan. Dit gaat ten koste van de professionaliteit. Ook wanneer er gegevens veranderen, zoals je telefoonnummer of adres, regel dan zo spoedig mogelijk nieuwe visitekaartjes met de huidige gegevens. Niets staat zo amateuristisch als met pen doorgehaalde en bijgeschreven gegevens op een visitekaartje. 

Win vertrouwen 

Om nieuwe klanten voor je te winnen is vertrouwen belangrijk. Om het vertrouwen te vergroten, mogen een fysiek adres van je bedrijf, een vast telefoonnummer en een eigen bedrijfse-mailadres, in plaats van een mobiel nummer en bijvoorbeeld een hotmailadres, niet ontbreken. Beschrijf ook, wanneer er ruimte voor is, in het kort waarom de klant juist bij jou moet zijn. Dit kan middels een krachtige slogan of een korte omschrijving van waar jij voor staat.

afbeelding van Redactie Baaz

Redactie Baaz | Redactie

Bekijk alle artikelen van Redactie