Decathlon investeert in verduurzaming van de retourenstroom

Redactie Baaz
Decathlon retourneert haar pakketjes vanaf nu ook via de duurzame koerierdienst Homerr. Homerr bestaat uit ophaal- en afgiftepunten en zet geen eigen busjes in: ze maken gebruik van de busjes die al door de straten rijden. Met alle pakketjes die retour gaan via Homerr zet Decathlon een mooie stap in de groene richting.

Door het "meeliften" op busjes die door Nederland rijden, kan Homerr tot wel 79% CO2 uitstoot per pakket besparen ten opzichte van de andere logistieke pakketdiensten. Daarnaast heb je voor de gebruiksvriendelijke koerierdienst geen printer nodig. Met ruim 1.600 pakketpunten in Nederland is Homerr het op twee na grootste koeriersbedrijf binnen Nederland en is er altijd een HomerrPunt in de buurt.

Homerr-oprichter Juriaan Matthijssen: "We zien dat consumenten tegenwoordig meer vragen dan gratis retourneren en next-day delivery. Ze worden bewuster van de impact van hun online aankopen. Er is veel vraag naar duurzame alternatieven, wij bieden een antwoord op deze vraag. Door Homerr als gratis en printloze retouroptie aan te bieden, maken we het ze daarbij ook nog eens heel gemakkelijk"

“Door het verduurzamen van onze retourenstroom komen wij een stap dichter bij onze missie: om op een duurzame manier het plezier en de voordelen van sport toegankelijk te maken voor zoveel mogelijk mensen” aldus Bodine van Dijk, Operations & Sustainability Leader E-logistics.

Homerr en Decathlon zijn beide ambitieuze bedrijven waarbij het duurzame en sociale aspect hoog in het vaandel staan. Het is dan ook een logische stap om samen te werken aan een duurzame toekomst in de wereld van e-commerce.
afbeelding van Redactie Baaz

Redactie Baaz | Redactie

Bekijk alle artikelen van Redactie