Creative Cosmetics kiest voor Maxlead  Belangrijke rol voor marketplaces in strategisch partnership

Creative Cosmetics kiest voor Maxlead Belangrijke rol voor marketplaces in strategisch partnership

Redactie Baaz
Een strategisch partnership aangaan zonder dat daar een pitch aan vooraf is gegaan. Creative Cosmetics en onlinemarketingbureau Maxlead laten zien dat het nog kan. Aanbevelingen uit het netwerk, een goed voorstel en een klik tijdens het kennismakingsgesprek waren voor een van de grootste webshops op het gebied van natuurlijke make-up en verzorging aanleiding om te kiezen voor het bureau uit Oegstgeest. Als strategisch onlinemarketingpartner gaat Maxlead Creative Cosmetics begeleiden bij de uitbreiding naar marketplaces en wordt het verantwoordelijk voor alle overige zoekmachineactiviteiten (paid en organisch) van het bedrijf.

De kracht van marketplaces 

Sinds de toetreding van Amazon in het Nederlandse e-commercelandschap is de ontwikkeling van marketplaces in Nederland in een stroomversnelling gekomen. Om zo snel mogelijk te anticiperen op deze belangrijke ontwikkeling is Creative Cosmetics direct op zoek gegaan naar een onlinemarketingbureau dat hen hierin kon begeleiden. Manouk van Dalm, Operations Manager bij Creative Cosmetics: “Vanzelfsprekend willen wij daar zijn waar onze doelgroep zich bevindt en daarin spelen marketplaces een belangrijke rol. Door onze productdata te combineren met de expertise van Maxlead kunnen we onze performance op marketplaces optimaliseren. Ons doel is dat al deze platformen zorgen voor meer bereik en zichtbaarheid. Steeds vaker zijn marketplaces het startpunt van de zoektocht naar een product. De optimalisatie van de platformen voor Creative Cosmetics zal naar verwachting leiden tot een natuurlijke expansie van onze webshop.”

Anticiperen op veranderend zoekgedrag consumenten

Creative Cosmetics heeft de ambitie om de expansie binnen de Benelux en Europa te versnellen en daarbij onlineactiviteiten nog beter af te stemmen op de wensen en het gedrag van potentiele klanten. Daarom worden nu al gesprekken gevoerd om naast de marketplaces en overige zoekmachineactiviteiten de samenwerking uit te breiden.

Carlijn de Graef, New Business en Strategie Maxlead: “We staan pas aan het begin van de samenwerking, maar er wordt inderdaad al gesproken over een allround samenwerking met daarin alle facetten van digitale marketing. Het veranderend zoekgedrag van consumenten heeft een duidelijke impact op de customer journey van het bedrijf. Het feit dat onlinemarketingkanalen, die traditioneel meer upper funnel zijn gericht, ná de opkomst van marketplaces licht zijn verschoven naar een meer koopfasegerichte aanpak (lower funnel), vraagt om verdere professionalisering van de inzet van alle ‘below the line’-marketingcommunicatie. We hebben inhoudelijk al aangetoond hoe we met een aantal stappen flinke conversieverbeteringen kunnen realiseren en hebben een duidelijke 360 gradenaanpak voor ogen. Het lijkt mij dan ook fantastisch als we straks hiermee onze samenwerking verder kunnen intensiveren.”

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie