Sollicitaties? Al aan neuromarketing gedacht?

Sollicitaties? Al aan neuromarketing gedacht?

Redactie Baaz
De marketing maakt al langer gretig gebruik van de technieken en inzichten uit de neurowetenschappen. Wat nu als je deze kennis zou toepassen op je zoektocht naar een nieuwe baan?

In het boek Je bent aangenomen! deelt personal branding-expert Fiona Kloosterman verrassende inzichten waar je je voordeel mee kunt doen bij sollicitaties. Na het lezen van dit boek zul je nooit meer normaal kijken naar een LinkedIn-profiel.

Kwalificaties alleen niet genoeg

Een nieuwe baan vinden is meestal niet gemakkelijk. Dat komt vooral omdat naast kwalificaties, de juiste opleiding en werkervaring er onbewust nog andere dingen meespelen in de beslissing om iemand aan te nemen. 

In Je bent aangenomen gaat Kloosterman precies in op dat grijze gebied in de besluitvorming en hoe je uiteindelijk, met kennis van technieken uit de neuromarketing, deze besluitvorming kunt beïnvloeden

Bij neuromarketing draait het in de kern om behoeftes. Het gaat om het vinden van aansluiting bij de klant, het ontwikkelen en aanbieden van een product waar de klant echt om verlegen zit. Als neuro-sollicitant ga je net zo te werk. Je kent de behoefte en frustratie van de recruiter en kunt aangeven hoe je dat probleem oplost. 

Heb je eenmaal vastgesteld wat je wilt en waarom je toekomstige werkgever jou wil hebben, dan is het tijd om verder het sollicitatieproces in te gaan. Alle onderdelen van dit traject komen in het boek aan bod: van netwerken, jezelf online profileren, het opstellen van je sollicitatiebrief tot het voeren van het sollicitatiegesprek.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie