Organisaties bereiken doelen beter met gamification

Peter Güldenpfennig
Wanneer organisaties game-elementen is hun businessstrategie gebruik en zijn zij succesvoller uin het bereiken van hun doelen, zo stelt Horst Streck in zijn nieuwe boek Gamification.

Dat mensen spelende wezens zijn stelde de Nederlandse historicus Johan Huizinga al in zijn populaire wetenschappelijke werk Homo Ludens. Daaruit volgt dan ook logisch dat het inbrengen van spelende elementen ook op de werkvloer een positieve invloed kunnen hebben. In het boek Gamification, de kracht van beleving geeft Horst Streck, ontwikkelaar van gamification-concepten en voorzitter van de Dutch Games Association, zijn visie hoe je met game-elementen je doelen als organisatie beter kunt bereiken.

GamificationVolgens Streck heeft Gamification heeft de toekomst en speelt een belangrijke rol in de digitale transitie die de wereld op dit moment ondergaat. Maak werk leuker en medewerkers zullen efficiënter en creatiever worden. Verander een saaie, functionele zakelijke website in een plezierige online ervaring, waardoor deze meer opvalt en bezoekers aan zich bindt. Creëer een marketingcampagne met een leuke gegamificeerde twist, zodat deze viral wordt en veel meer impact heeft.

Gamification

In Gamification laat Horst Streck zien hoe de moderne samenleving verandert en hoe je met gamification op die veranderingen kunt inspelen. Welke effecten kan gamification hebben op overheid, organisaties, onderwijs en ICT? Hij laat zien waar goede gamification aan moet voldoen, geeft inspirerende voorbeelden en behandelt de educatieve mogelijkheden van gamification. Zijn boek komt uit bij Futuro Uitgevers en is hier te bestellen.

afbeelding van Peter Güldenpfennig

Peter Güldenpfennig | Redacteur

Bekijk alle artikelen van Peter