ContactMonkey: leer alles wat je kunt leren over jouw e-mails

ContactMonkey: leer alles wat je kunt leren over jouw e-mails

Redactie Baaz
Bekijk in je e-mail de gegevens van contacten, al je activiteiten en allerlei informatie over verzonden berichten. Met ContactMonkey maak je optimaal gebruik van jouw e-mail client en voeg je functionaliteiten toe waarvan je niet wist dat je ze miste.

ContactMonkey met Salesforceintegratie geeft je alle informatie die je als ondernemer nodig hebt. Je ziet gegevens over je contacten, zoals hun functie, voor welk bedrijf ze werken en hun telefoonnummer. Daarnaast zie je in één oogopslag welke activiteiten er nog open staan, welke er in het verleden plaatsvonden en kun je gemakkelijk informatie over een telefoontje, taak of evenement toevoegen. De voornaamste functie van ContactMonkey is het volgen van jouw verzonden e-mails en daar valt de meeste winst te behalen. Zo kun je van tevoren zien wat voor e-mailprogramma jouw contacten gebruiken en vanaf waar ze mails openen. Maar je ziet ook je laatst verzonden e-mails, wanneer en hoe vaak deze geopend werden, op welk device dit was en op welke links er werd geklikt. Nuttige informatie voor iedere ondernemer.

Installatie en gebruik

ContactMonkey is gemakkelijk te installeren. Kies op hun website welke client je wilt gebruiken – ze ondersteunen momenteel Outlook 2007, 2010, 2013 en Gmail – en volg de wizard om de software te installeren. Vervolgens verschijnt ContactMonkey als zijbalk in je e-mailprogramma. ContactMonkey raadt aan om ook Salesforce te gebruiken en te integreren, wat vrij gemakkelijk gaat. Bovenaan de sidebar staat de vraag of je Salesforce wilt gebruiken. Door er op te klikken kun je je aanmelden en Salesforce wordt automatisch geïntegreerd. Hierdoor heb je niet alleen alle informatie over de e-mails die je verstuurt, maar ook opportunities die je meteen kunt aanmaken en wijzigen. Het is prettig dat je zo je agenda kunt vullen, zonder naar een ander scherm of programma te hoeven gaan. Bovendien kun je ContactMonkey naar wens aanpassen. Zo kun je zelf bepalen wanneer een e-mail een 'Hot message' is en deze in je sidebar te zien is. Bijvoorbeeld wanneer een mail meer dan vijf keer, in meer dan drie steden of op meer dan drie devices geopend is. Daarnaast kun je voorkomen dat specifieke e-mailadressen in je sidebar komen door ze eruit te filteren. Tot slot kun je notificaties instellen als een e-mail geopend wordt. Een nadeel is dat het soms lang duurt voordat een onderdeel van de software is geladen, dit had wel iets sneller gemogen.

Team

Je bent waarschijnlijk niet de enige in jouw onderneming die e-mails verstuurt. Daarom kun je met een team in ContactMonkey werken en samen je e-mails volgen. Dit gebeurt in een apart venster waar je per dag de statistieken van het team kunt zien. Je ziet in één oogopslag hoeveel mails er geopend zijn, hoeveel procent daarvan meerdere keren geopend is, hoeveel keer er op een link geklikt werd, hoeveel e-mails er gemiddeld geopend worden en hoelang het gemiddeld duurt voordat een e-mail geopend wordt. Dit kun je bovendien niet alleen van je gehele team zien, maar ook van ieder lid afzonderlijk.

Diverse abonnementen:

  • Gratis: met het gratis abonnement kun je als Single User gebruikmaken van ContactMonkey, tot honderd e-mails per maand.
  • Professional: voor zeven dollar per gebruiker per maand kun je een onbeperkt aantal e-mails volgen.
  • Team: bekijk hoe jouw team het doet op het gebied van e-mails en volg een onbeperk aantal mailtjes voor vijftien dollar per gebruiker per maand.
  • Salesforce: voor de Salesforce-integratie en het maken van een team binnen ContactMonkey betaal je 25 dollar per gebruiker per maand.

Conclusie

ContactMonkey met Salesforce-integratie is een stukje niet te missen software voor je bedrijf. Je leert meer dan ooit van jouw verzonden berichten en kunt daarmee je e-mails nog beter richten op elke doelgroep. Bovendien is deze software gemakkelijk in gebruik, uitleg is eigenlijk niet nodig. Je e-mail was nog nooit zo volledig en na gebruik wil je niet meer zonder. Er zit eigenlijk maar één nadeel aan ContactMonkey: de laadtijd van sommige onderdelen van de software. Deze is echter niet zo traag dat het een groot probleem is, dus hier valt zeker overheen te kijken.

+ Alle informatie over je e-mail op één plek
+ Integratie met Salesforce
+ Gemakkelijk in gebruik
+ Ook te gebruiken in teams
- Diverse tabbladen laden soms wat traag
Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie