Consumentenvertrouwen neemt toe in tweede half jaar zegt de e-commerce sector

Consumentenvertrouwen neemt toe in tweede half jaar zegt de e-commerce sector

Redactie Baaz

Impact van sector op milieu staat hoog op de agenda

Volgens professionals uit de e-commerce komt er in de tweede helft van dit jaar een einde aan het lage consumentenvertrouwen. Bijna de helft van hen (44%) verwacht dat het consumentenvertrouwen het komende half jaar zal toenemen. Sterker nog, het uitzonderlijk lage consumentenvertrouwen van begin dit jaar zit de sector volgens driekwart (72%) voorlopig niet in de weg. Dit blijkt uit een peiling onder ruim 1.400 digital commerce professionals door Organisatie Groep Zuid, de organisatie achter het grootste e-commerce evenement van de Benelux: de Webwinkel Vakdagen. Daarnaast is 74 procent van de professionals optimistisch. Zij verwachten voorlopig niet dat de sector het zwaar gaat krijgen.

Milieu nummer één prioriteit

De professionals zijn optimistisch, maar denken ook aan de gevolgen van hun business op het milieu. Zo maakt één op de drie (32%) zich zorgen over de belastende impact van de e-commercesector. Vrijwel iedereen (94%) vindt dan ook dat e-commerce bedrijven de verantwoordelijkheid hebben om een milieuvriendelijk beleid te voeren. Zo probeert de sector er met man en macht voor te zorgen dat de aarde behouden blijft.   

Han Bosman, founder en CEO van Organisatie Groep Zuid: “De e-commerce sector groeit hard en die groei remt voorlopig niet af. Dit typeert ook het succes van organisaties binnen deze sector. Het vermogen om zich aan te passen aan de snel veranderende technologie, consumententrends en het bieden van een gepersonaliseerde ervaring in alle fases van het aankoopproces, maken dat digital commerce partijen slagen. Momenteel zitten we in een fase waarin het consumentenvertrouwen volgens het CBS zeer laag is. De sector lijkt zich hier geen zorgen om te maken. Ze verwachten dat het vertrouwen de komende maanden gaat toenemen en als dat gebeurt, zal er in de digital commerce wereld ook extra ruimte komen voor investeringen, innovaties en nog meer succes. Op naar volgend jaar!”

 

LEES OOK: CO2 beleid van Nederlandse banken schaadt consumentenvertrouwen

LEES OOK: Consumenten vrijwel even negatief in mei

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie