Ben jij als ondernemer lokaal actief?

Redactie Baaz
Als ondernemer ga je graag zelf aan de slag, maar samenwerken is zeker net zo belangrijk. Samen sta je sterk. Werk niet alleen samen met andere ondernemers bij jou in de stad of straat, maar werk ook samen met andere sectoren. Een goede samenwerking op lokaal niveau is erg waardevol. Je kunt van anderen leren door samen je kennis te delen.

Als je lokaal betrokken bent, word je ook bekender in de regio. Deze aspecten zijn erg belangrijk, want mensen zoeken toch vaak ‘iets’ dicht bij huis. Wanneer jij als lokale ondernemer jezelf inzet voor de gemeenschap, zal je op den duur een groot netwerk hebben. Dit grote netwerk in combinatie met vakkennis loont voor jou als ondernemer.

Lokaal succesvol zijn? Zet Google in

Het is misschien niet iets waar je 1,2,3 aan denkt als lokale ondernemer, maar je kunt Google gebruiken om lokaal te adverteren en zo in contact te komen met je doelgroep. Heb je hier weinig kennis van? Besteed het dan uit en schakel een SEA-specialist in. Als je bijvoorbeeld gevonden wilt worden op ‘bloemist Eindhoven’, dan zorgt de SEA-specialist ervoor dat jij zichtbaar bent op dat zoekwoord in de betaalde zoekresultaten van Google. Zo wordt jouw bedrijf online beter zichtbaar. Uiteindelijk zorgt deze online zichtbaarheid voor meer bekendheid en nieuwe klantenrelaties.

Google Mijn Bedrijf inzetten

Als lokale ondernemer is Google Mijn Bedrijf een handige tool om snel in contact te komen met potentiële klanten. Heb je nog geen Google Mijn Bedrijf account? Maak er dan snel een aan. Mensen kunnen zo in één oogopslag zien wat je adresgegevens en openingstijden zijn. Daarnaast kun je een Google Post schrijven en je diensten promoten. Dit is helemaal gratis en dus een goede tool om in te zetten voor je lokale vindbaarheid. Vraag eens aan een klant om een Google Review achter te laten voor jouw bedrijf. Dit zorgt er voor dat je beter scoort in de ‘local pack’ van Google. Hoe ziet de ‘local pack’ er uit?

Je ziet dat ‘De Bloemist’ 70 reviews heeft. Alle drie de bloemisten hebben hun adresgegevens toegevoegd plus aanvullende foto’s van het bedrijf. Bovendien zie je de openingstijden en het telefoonnummer. De ‘local pack’ staat altijd op de eerste pagina van Google. Daar wil jij toch ook staan?

Je kunt dus zelf aan de slag om lokaal beter vindbaar te worden, maar je kunt ook externe partijen inschakelen. Zoek maar eens op 'online marketing Eindhoven' en schakel de hulp in van zo’n online marketing bureau. De online marketing specialisten kunnen je precies vertellen hoe jij je online zichtbaarheid kunt vergroten als lokale ondernemer. Uiteindelijk moet je zelf wel de stap nemen om te willen groeien. Ben jij lokaal al actief als ondernemer?

afbeelding van Redactie Baaz

Redactie Baaz | Redactie

Bekijk alle artikelen van Redactie