Bedrukte tassen kunnen jouw naamsbekendheid flink vergroten

Redactie Baaz
Vaste klanten zijn prettig om te hebben, ze geven je bedrijf immers een basisomzet met hun regelmatige uitgaven. Maar om te kunnen groeien, moet je potentiële nieuwe klanten zien te bereiken. Dat kan op verschillende manieren. Je kunt grof geld steken in een reclamecampagne, gratis proefproducten uitdelen op straat, proberen het nieuws te halen met een stunt… Maar je kunt ook je klanten de reclame voor je laten maken. Dan doen ze bijvoorbeeld door over straat te gaan met een tas of tasje bedrukt met de naam of het logo van jouw bedrijf.

Papieren tassen bedrukken met je bedrijfsnaam

Er zijn verschillende manieren om dit aan te pakken, afhankelijk van het soort business dat je bedrijft. Heb je bijvoorbeeld een kledingwinkel, of een andere winkel waar relatief kleine producten verkocht worden? Dan is het een service aan de klant om ze ook een tasje te kunnen aanbieden. Deze tasjes bedrukken met je bedrijfsnaam is een handige manier om reclame te maken, zonder dat je dat veel geld hoeft te kosten. Dit kunnen plastic tassen zijn, maar hier moet tegenwoordig geld voor gevraagd worden, met als gevolg dat mensen hun eigen tasjes mee gaan nemen om de aankopen in te vervoeren. Een beter alternatief is papieren tassen bedrukken. Deze mag je wél gratis weggeven. Zo heb je een tevreden klant die op straat zonder daar al te bewust van te zijn reclame loopt te maken voor jouw bedrijf. Een win-winsituatie.

Cadeauverpakking laten bedrukken met je bedrijfsnaam

Verkoop je bijvoorbeeld alcohol, dan kun je bijvoorbeeld wat luxere tassen laten maken met je bedrijfsnaam erop. Deze kunnen ook dienst doen als cadeauverpakking. Maar je kunt er ook voor kiezen om bijvoorbeeld bij Krabbendam Kadoverpakking mooie cadeaudozen te laten bedrukken. Zo bied je de klant ook verschillende keuzes, waardoor nog eens een extra gevoel van luxe ontstaat. De ontvanger van het cadeau kan dan ook nog eens uit de verpakking afleiden dat dit uitstekende product van jouw bedrijf komt. Cadeauverpakking met je bedrijfsnaam laten bedrukken is ook geschikt voor relatiegeschenken, bijvoorbeeld wanneer je iemand een fles wijn wilt geven. Zo wordt de ontvanger eraan herinnerd dat jij hem dit geschonken hebt. Wie weet hergebruikt hij of zij de verpakking nog eens, waardoor nog meer mensen bekend worden met jouw bedrijfsnaam.

Voordeliger dan andere middelen

Waarom is dit nu een voordelige manier om je naamsbekendheid te vergroten? Natuurlijk zijn er andere manieren om potentiële klanten te bereiken, maar deze vergen vaak een grote investering. Reclame maken op televisie of radio is erg duur, vooral op de momenten dat de meeste mensen kijken of luisteren. Het uitdelen van gratis producten op straat hoeft, afhankelijk van de waarde en productiekosten van het product, op zich geen astronomische bedragen te kosten. Maar daar heb je wel mensen bij nodig die mensen aanspreken en het product aanbieden, en die kosten ook geld. Tassen en cadeauverpakking kun je op grote schaal laten produceren, omdat je ze, zeker in het geval van tassen, op grote schaal wilt kunnen aanbieden. Dat betekent dat de stuksprijs relatief laag zal zijn. Wanneer je de tas of het cadeau overhandigd hebt, wordt verder het werk voor je gedaan, omdat de ontvanger ermee over straat gaat. Deze bevestigt hiermee ook naar de omgeving dat hij of zij vertrouwen heeft in jouw bedrijf.

Beter een handig gebruiksvoorwerp dan een stuk papier

Wellicht denk je nu dat flyeren nog goedkoper zou kunnen zijn. Dat is mogelijk omdat de productiekosten waarschijnlijk laag zijn, maar iemand zal de flyers ook moeten uitdelen. Daarnaast moet je natuurlijk ook kijken naar wat het oplevert. Mensen die een flyer aannemen doen dat meestal uit een soort van reflex. Vaak belandt de flyer in de prullenbak of op de grond, tenzij hier een interessante korting of aanbieding op staat. Maar zo’n korting of aanbieding kost jou dan ook weer geld, zonder garantie dat mensen zullen terugkeren om de volgende keer iets voor de volledige prijs van je af te nemen. Daarbij is een flyer geen gebruiksvoorwerp waar men iets aan heeft. Het aanbieden van een tasje is daarentegen een gebaar van service dat gewaardeerd wordt door de klant. Met een beetje geluk neemt de klant zelfs jouw tas de volgende keer mee wanneer hij of zij naar een andere winkel gaat waar geen gratis tas aangeboden wordt. Zo kan een bedrukte tas een gift that keeps on giving worden.

afbeelding van Redactie Baaz

Redactie Baaz | Redactie

Bekijk alle artikelen van Redactie