Baaz Persprijs 2013 gaat naar Zeeuwse Belle Company!
'De studenten hebben geen kans onbenut gelaten om publiciteit te trekken'

Baaz Persprijs 2013 gaat naar Zeeuwse Belle Company!

Redactie Baaz

Tijdens de Nationale Finale van Jong Ondernemen reikte Baaz vandaag de Persprijs t.w.v. 6.250 euro uit aan het studentenbedrijf dat volgens de jury het beste de media wist te bereiken.

Baaz weet als geen ander hoe belangrijk het is dat je met je product de media kunt bereiken. Je kunt nog zo’n innovatief product hebben en overtuigend ondernemingsplan, als niemand je product kent, zal het met de verkoop niet snel gaan. De jury, bestaande uit de marketingafdeling, redactie en verkoop van Clipboard Publishing, heeft dan ook uitvoerig gekeken naar het marketingplan van de finalisten. Wie heeft de beste tools bedacht om aandacht te genereren voor zijn of haar product, wie heeft op actieve en vernieuwende wijze de media benaderd en welk bedrijf is het inderdaad gelukt om optredens en publicaties te krijgen?

zbc

De Belle Knoppe in productie

Juryoordeel

De Zeeuwse Belle Company komt als winnaar uit de bus. Het oordeel van de jury luidt als volgt: ‘De studenten hebben een enorme hoeveelheid kanalen aangesproken en werkelijk geen enkele kans onbenut gelaten om publiciteit te trekken. Dat ze voor elk van die kanalen een gedegen planning en aanpak presenteerden, wist de jury uiteindelijk te overtuigen.’

zbc

Klaar voor transport

Baaz Persprijs

De Baaz Persprijs 2013 is niet zomaar een prijs, het winnende bedrijf krijgt een compleet mediapakket ter waarde van maarliefst 6250 euro. De studenten krijgen een uitgebreid interview in de komende editie van Baaz én op de website, via social media worden ze breed in de spotlights gezet en bovendien krijgen ze een online advertorial waarmee ze twee maanden na het interview extra aandacht op hun product kunnen vestigen. Als kers op de taart krijgt de prijswinnaar ook nog een online campagne op baaz.nl die bestaat uit een grote banner.

zbc

Over ZBC

Zeeuwse Belle Company S.C. is een studentenbedrijf gevestigd aan de HZ University of Applied Sciences te Vlissingen. Het bedrijf bestaat uit negen jonge Zeeuwse ondernemers die de Belle Knoppe ontwikkelden, een unieke Zeeuwse fietsbel met de bekende Zeeuwse knop als belangrijke eyecatcher. De Zeeuwse knop vormt al eeuwenlang een belangrijk onderdeel van de traditionele Zeeuwse klederdracht. De studenten wisten de afgelopen maanden aandacht te genereren in diverse papieren media, in een uitzending van Omroep Zeeland en tijdens een radio-optreden bij Giel Beelen op 3FM.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie