Zo herken je ongelukkige werknemers

Zo herken je ongelukkige werknemers

Redactie Baaz

Dat ongelukkige werknemers minder productief zijn en voor een nare werksfeer kunnen zorgen, behoeft geen uitleg. Ontevreden personeel schreeuwt het alleen niet altijd van de daken, dus is een scherp oog nodig om dit tijdig in het vizier te krijgen. Baaz legt uit hoe je ze herkent.

Ze gaan nooit voor meer dan het minimum

Als je streeft naar succes, moet je het onderste uit de kan halen. Het vereist meer dan alleen aan verwachtingen voldoen, je moet ze af en toe ook overtreffen. Om dat te bereiken, heb je eenzelfde mentaliteit van je werknemers nodig. Als je merkt dat hun aspiraties niet verder reiken dan de minimale doelen, kan dit een sterk teken van disinteresse – wat riekt naar ontevredenheid – zijn.

Ze zijn heel erg met de tijd bezig 

Zelfs als je de leukste baan ter wereld hebt, kijk je wel eens op de klok of het al tijd voor lunch is. Op de klok kijken bewijst dus niet per definitie dat een werknemer het niet meer naar z’n zin heeft. Het is daarentegen wel zorgwekkend als een werknemer vanaf vier uur de minuten obsessief aftelt en onder geen beding een minuutje langer blijft.

Ze komen nooit met nieuwe ideeën of feedback

Iemand die gepassioneerd met zijn werk bezig is, zoekt actief naar manieren om het nog beter te maken. Bovendien staan gelukkige werknemers open voor feedback en zullen ze dat jou ook met plezier geven. Komt dit bij sommige werknemers nooit voor, kan dat erop wijzen dat ze ongelukkig of niet geïnteresseerd genoeg zijn.

Ze socializen nooit

De werkvloer is geen café, maar het mag af en toe best eens gezellig zijn. Als je ziet dat werknemers eigenlijk nooit met collega’s praten over iets anders dan werk en nooit meedoen aan activiteiten op werk, zien ze hun baan misschien als een ‘moetje’ of zijn ze zelfs zo ontevreden dat ze gezelligheid niet op kunnen brengen.

Ze doen taken met tegenzin

Niet alle taken zijn even leuk, dat weet jij als werkgever ook. Maar als er te vaak met een zucht op een verzoek wordt gereageerd, laat dat weinig goodwill van de werknemer in kwestie zien.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie