Verkoop via internet zit in de lift

Verkoop via internet zit in de lift

Redactie Baaz

Ondanks de aanhoudende crisis is de omzet van webshops in de eerste helft van 2012 gestegen naar 4,61 miljard euro. Dat is een stijging van 9 procent ten opzichte van vorig jaar, zo blijkt uit de halfjaarlijkse Thuiswinkel Markt Monitor 2012-1.

Niet alleen worden volgens het onderzoek steeds meer producten besteld, ook groeit ook het aantal kopers. Dat waren deze periode 8,5 miljoen mensen. Binnen deze groep is er ook een daling te bespeuren. Het aantal mensen dat deze periode voor het eerst online aankopen doet is aan het dalen ten opzichte van dezelfde periode het jaar hiervoor.

De onlinesegmenten die de grootste groei kenden zijn Interieur & Tuin (+29 procent) en Speelgoed (+25 procent). De segmenten Kleding (+15 procent) en Witgoed (+17 procent) blijven ook stijgen.

De verwachting is dat de totale groei in de tweede helt van 2012 nog meer zal toenemen. Volgens Wijnand Jongen is dit vooral te danken aan de ontdekking en omarming van consumenten in het doen van online aankopen, met name via mobiele kanalen zoals tablets.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie