Is jouw inkoopafdeling aangesloten bij de organisatiedoelstellingen?

Is jouw inkoopafdeling aangesloten bij de organisatiedoelstellingen?

Redactie Baaz

De meerwaarde van inkoop wordt nog meer zichtbaar en meetbaar wanneer de inkoopdoelstellingen naadloos aansluiten op de organisatiedoelstellingen. Professionele inkoop draagt bij aan innovatie, maatschappelijk verantwoord ondernemen en bottom line: besparingen.

Hoe staat het met jouw inkoopafdeling in relatie tot de organisatiedoelstellingen? En is jouw inkoopafdeling voldoende in staat om die slag te maken? De 'Roadmap to Competence (R-cept™)' biedt de oplossing voor de (inkoop)uitdagingen waarvoor jouw organisatie staat. De roadmap meet alle aspecten van de inkoopafdeling, waardoor je helder inzicht krijgt in de ontwikkelingsbehoeftes en -mogelijkheden van jouw inkoopteam.

Verbeter de Return on Investment (ROI) van jouw inkoop door dit stappenplan te volgen:

  1. Bepaal het uitgangspunt
    Ontdek wat je wilt bereiken op basis van inzicht in de bedrijfsdoelen, inkoopdoelen en de (inkoop)volwassenheid van de organisatie.
  2. Ontwikkelscan: Krijg inzicht in de (inkoop)competenties
    Krijg een goed inzicht in huidige competenties en tekortkomingen op het gebied van gedrag, kennis en vaardigheden en ontdek of dit de juiste competenties zijn om een maximale ROI te behalen.
  3. De best passende oplossing
    Dan gaan we aan de slag met de ontwikkeling van de competenties. We stellen ontwikkelingsplannen op om tekortkomingen op de efficiëntste manier te overbruggen. Binnen het R-cept™ model maken we hierbij gebruik van de integratie van kennis, vaardigheden en gedrag om 'business impact' te creëren
  4. Toepassen in de praktijk
    Met behulp van innovatieve leermethodes, waaronder de 70, 20, 10 methode bevorderen we de implementatie in de praktijk.
  5. Resultaten meten
    Wat levert het uiteindelijk op? Bepaal de ROI door zowel de bedrijfsresultaten als de capaciteitsverbetering te meten.

Wij hebben jarenlange (internationale) ervaring op het gebied van inkooptraining en competentieontwikkeling. Als onderdeel van NEVI, de derde inkoopvereniging ter wereld en hét kennisnetwerk van inkoop en supply management, integreren we wetenschappelijk onderzoek, 'peer-communities' en best practices in onze op maat gesneden programma's.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie