Het nieuwe compacte distributieconcept van Renault in stadscentra

Het nieuwe compacte distributieconcept van Renault in stadscentra

Redactie Baaz

Renault versterkt zijn distributienetwerk met een nieuw format voor verkooppunten: rnlt©. Een naam die een nieuwe vorm van distributie weerspiegelt: modern en compact. Deze nieuwe verkooppunten bieden bezoekers een uitgebreide kennismaking met het merk Renault en zijn modellen.

Een nieuwe totale merkbeleving

Als etalage van het merk, worden de rnlt© verkooppunten gevestigd in het hart van grote stads- en winkelcentra. Vanaf een dergelijke A-locatie, zo dicht mogelijk bij de stedelijke klant, is een optimale bereikbaarheid en maximale zichtbaarheid gegarandeerd. Zo wordt deze potentiële klanten de mogelijkheid geboden om uitgebreid kennis te maken met de nieuwste modellen en innovaties van Renault.

In een compacte ruimte, met een kleiner formaat dan de traditionele showrooms van Renault, is aan elk detail de grootste zorg besteed. Zo kan de bezoeker zich volledig onderdompelen in de wereld van Renault. Het is een locatie waar technologie en passie elkaar ontmoeten, waar bezoekers kunnen kennismaken met de nieuwste producten in een gastvrije omgeving die innovatie en design combineert.

Nieuwe modellen en merchandise

Bij rnlt© kunnen bezoekers kennismaken met twee of drie toonaangevende modellen van Renault. Daarnaast biedt elke vestiging een selectie van The Original Renault merchandise, met modelauto’s, kleding en accessoires. Ideaal voor wie een origineel cadeau zoekt, een vleugje Renault wil toevoegen aan de eigen outfit of misschien wel zijn nieuwe favoriete auto wil uitzoeken.

De rnlt© vestigingen werken nauw samen met Renault vestigingen die in de buitenwijken rond de grote steden te vinden zijn. Zo profiteert ook de klant die in de stad woont van het complete aanbod sales en after-sales services: proefritten, aflevering, onderhoud/reparatie etc.

De strategie van Renault is om de klantbeleving verder te verbeteren. Met rnlt© wordt de showroom geheel opnieuw benaderd, en gevoed met interactie en betrokkenheid. Deze verkooppunten moeten niet alleen de bezoeker verwelkomen, maar ze ook inspireren. Of het nu gaat om een nieuwsgierige bezoeker die onbekend is met het merk, een potentiële autokoper of een trouwe klant die op zoek is naar iets speciaals, in deze verkooppunten kan iedereen zich volledig onderdompelen in de wereld van het merk. Met rnlt© blijft Renault voorloper op het gebied van innovatie, doordat het gehele aankoopproces van een auto opnieuw is vormgegeven.

Opening van rnlt© in Parijs

Op de Boulevard Haussmann 104 in Parijs heeft de Renault Retail Group (RRG) het eerste rnlt© verkooppunt geopend. De 180 m2 grote vestiging biedt de autoliefhebber een unieke ervaring, met toegang tot de merchandise van het merk en een kennismaking met de nieuwste elektrische modellen van Renault, de Scenic E-Tech electric en R5 E-Tech electric. Met grote kennis van de producten en technologie staan twee experts van Renault klaar om klanten wegwijs te maken door het modelaanbod, de technologie, de beschikbare motoren en alle mogelijkheden op personalisatiegebied. Via de digitale showroom kunnen zij de klant tevens helpen bij het vinden van het voertuig dat voldoet aan alle specifieke wensen. De vestiging is geopend van maandag tot en met zaterdag, tussen 10.00u en 19.00u.

In samenwerking met private investeerders worden circa twintig andere rnlt© vestigingen ontwikkeld in Rotterdam, Parijs, Neuilly-sur-Seine, Brussel, Milan, Rome, Madrid, Londen, Berlijn, Medellín, Seoel, etc.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie