5 dingen die je kunt leren van de Dollar Beard Club

5 dingen die je kunt leren van de Dollar Beard Club

Redactie Baaz
Je hebt de viral video van de Dollar Beard Club vast wel eens voorbij zien komen. De bebaarde mannen kwamen met een ijzersterke reactie op een andere viral: de Dollar Razor Club. Nu, een jaar later, worden de video’s van de baardmannen nog steeds tienduizenden keren bekeken. Hoe doen ze dat toch? Hierbij 5 dingen die je kunt leren van de Dollar Beard Club.

Wat jij kunt leren van de Dollar Beard Club

De mannen van de Dollar Beard Club maken viral video na viral video. Iets dat enorm goed is voor je onderneming. Maar hoe krijg je dat voor elkaar? Entrepreneur sprak met co-founders Chris Stoikos en Alex Brown. Ze hebben 5 belangrijke tips voor je.

1. Blijf trouw aan je merk

De beste manier voor het maken van een viral video is dat je een video maakt die je zelf ook zou delen. De mannen vertellen dat ze hun persoonlijkheid in de video’s hebben gestopt, en dat gecombineerd met een hele hoop humor en een goed verhaal zorgt voor een regelrechte hit. Ze proberen met de Dollar Beard Club geen andere succesvolle bedrijven of ondernemingen te imiteren. Ze brengen echt hun eigen visie over.

2. Bedien een specifieke nichemarkt

Het is belangrijk om precies te weten wat je doelgroep is, en hoe specifieker, hoe beter. Brown beschrijft dat hun klanten uit mannen bestaan die geïnteresseerd zijn in het verzorgen van zichzelf, maar er niet teveel tijd aan kwijt willen zijn of het ijdel laten overkomen. Zoek een specifiek stukje in de markt en bedien ze niet alleen op humoristisch vlak, maar ook op hun onzekerheden en frustraties.

3. Speel in op de actualiteit

De nieuwste viral video van de Dollar Beard Club speelt op een hilarische manier in op de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Actualiteiten doen het altijd goed. Vooral als het om iets gaat waar een groot deel van je doelgroep bij betrokken is. 

 

 

4. Zorg voor een goed team

Het team van de Dollar Beard Club is constant bezig met het bedenken en opzetten van grappige content en marketingcampagnes. Een creatief team dat onderling goed samenwerkt is erg belangrijk bij het creëren van viral content.

5. Investeer in video

Met één viral video red je het niet. Bedrijven moeten inzien dat video een van de belangrijkste marketingtools is van dit moment. Investeer er daarom in. Wees ook geduldig. Je eerste video zal niet meteen succesvol zijn. Oefening baart kunst.

Kijk voor meer hilarische content eens op de website van de Dollar Beard Club.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie